Inspireret af Lene Lestats "guldfund" på et loppemarked for hvad er det...2 år siden...en smuk smuk hane, var det porcelæn, og var det overhovedet Lene? en kande som forestillede en hane? Hvordan var det nu

så tænkte jeg om vi ikke skulle lave en lille samling af vores mere eller mindre rædselsfulde hønseporcelænsgenstande fundet på diverse loppemarkeder...keramik og træ er osse eftertragtede, bare det er figurer med eller uden praktisk egenskab

Jeg har i hvert fald siden jeg læste og morede mig over Lenes fund, ikke kunne modstå fristelsen at slæbe en hane med hjem, straks jeg har opdaget den på et loppemarked... de har kostet max 4,- og derfor er det jo kun pladsen til dem der kan blive et problem.
Jeg ta'r osse gerne andre figurer, bare det har med høns at gøre. Den lille søde dreng med hønen er en vase (tror jeg), der er i hvert fald plads til blomster omme bag ham. Den lille glashane forrest, har jeg fået af min lille niece købt for egne lommepenge, som trøst fordi min egen hane var blevet alvorligt syg og døde

Utroligt kært af hende!
Måske er der ligefrem belæg for en lille konkurrence ? Hvem har eller finder den bedste rædsel i år?

Her er min beskedne samling...satser på fordoble den forhåbentligt i år