Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan kyllinger på 5 uger bo ude?  (Læst 3798 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Angel85

• Passiv bruger
Kan kyllinger på 5 uger bo ude?
« Dato: 01 Juni , 2012, 09:48 »
Nu er mine 15 kyllinger efterhånden 5 uger og rigtig store. Sussex-kyllerne er fuldt befjedrede, Barnevelderne følger lige i hælene på dem, men Wyandotterne har stadig en del dun.

Lige pt. bor de i vores værksted i meget stor træ'kasse' med varmelampe (der dog ikke er ret meget varme på mere) og bliver lukket ud nogle timer daglig (størstedelen af dagen i weekenden).

De er efterhånden temmelig eventyrlystne (jeg har været nødt til at lægge plader over deres kasse for de flyver ud hele tiden) og jeg spekulerer derfor på hvornår jeg kan lukke dem ud at bo permanent i kyllingehuset (et lille hævet hus med løbegård under).

Jeg har ikke mulighed for at flytte varmelampen med ud i kyllingehuset, og vil jo helst ikke at de bliver for kolde. De er udruget på maskine og jeg har ingen skruk så de kommer til at bo selv.

Nogen gode råd? :)
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Kan kyllinger på 5 uger bo ude?
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2012, 09:55 »
5 ugers kyllinger bør kunne klare sig ude nu, Specleit når de er 15 stk, så kan de holde hinanden varme
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2012, 09:59 »
Vores på noglelunde samme alder,Danske Landhøns,er flyttet udendørs i isoleret hønsehus,uden varmelampen & skruk..De stortrives  :) har fri adgang til hønsegården hvor de opholder sig flittigt,trods blæsevejr & efterårsligene temperaturer.
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 01 Juni , 2012, 11:13 »
Tror det kommer lidt an på hvilken race det er, men hvis du sørger for at de kommer i ly og læ om natten kan det sagtens lade sig gøre nu. Landhøns har meget tidlig befjering så de kan komme ud ret tidligt, mens mine barneveldere har vildt sen befjering, så dem er jeg noget mere påpasselig med. Men jeg har en kattekasse med hø til dem, og hver aften indtil de selv kender turen, så går jeg ud og putter dem ind i kassen når det er sen aften. Så kan de nemt holde varmen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Juni , 2012, 16:46 »
vores 5 marankyllinge på 4 uyger vil ikke sidde under varmelampe. Jeg har nu flyttet dem til de store høns og de sidder  i en lille klump om aftenen om dagen render de bare med de store.
 varmelampen er nu afskaffet da denne hang bare midt i hønsegården og ingen benyttede sig af den.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Angel85

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Juni , 2012, 21:23 »
Tak for alle de gode svar! De så ud til at fryse lidt her til aften efter at have været ude siden middag, så de er kommet ind igen og så venter jeg og ser et par dage. Det er mest wyandotterne jeg er nervøs for fordi de er så dunede.

Og så har de ikke helt fattet finten med at gå op af stigen til huset så skal lige hjælpe dem et par dage endnu ;)
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 01 Juni , 2012, 23:13 »
Vent til (hvis) det bliver sommer.  ;D ;D

Det er godt nok blevet lidt trist vejr her efter påsken.
Mvh
Erik Andersen