Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høns er rendt væk  (Læst 5476 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jako4557

• Passiv bruger
  • jeg har haft høns i tre-fire år nu
Mine høns er rendt væk
« Dato: 24 Maj , 2012, 21:21 »
Jeg har lige fået nogle nye høns i søndags. Jeg lukkede dem ud i gården, og talte at de tre høner og den ene hane var der /o. Jeg skulle senere på dagen til en fødselsdag, som varede til om aftenen, det var ikke blevet mørkt. Men da jeg rende ud til gården for at se om de stadig er der. Så er der et stort hul, og to af hønerene er rendt sin vej :'(. Det er fire små kyllinger, som er klar til at lægge æg om 2-3 måneder <L. Det skal lige siges at jeg bor på en gård med marker rundt om, og min nabo også har høns. det var nogle høns som jeg havde fået fra min nabo. Nu har jeg gået og ledt efter dem i nogle dage, jeg har blandt andet lagt mad rundt om gården. Der lå ikke nogle fjer, så jeg tror ikke at det er ræven. Jeg har 5 katte, som jeg mistænker en smugle, men jeg er ikke sikker. Jeg har også en hund, men hulet er for lille til at den kan snuppe dem, og den elsker dyr *h. Er der nogle som kan hjælpe med om de er spist <W, eller rendt væk. Hvis de er rendt væk hvad skal eg så gøre <J?
Jakob Spodsberg was here
Hvad gør man med en kold høne
svar: man sætter den ind under den varme hane.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Mine høns er rendt væk
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2012, 21:25 »
du har vel haft besøg af ræven

Offline Jako4557

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2012, 21:28 »
Jeg tror ikke at det er ræven, den ville jo have tagget dem allesammen også ville der være fjer.
Jakob Spodsberg was here

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2012, 21:43 »
En ræv behøver ikke nødvendigvis at tage dem alle. Ræve kan også "sagtens" tage fjerkræ uden du finder en eneste fjer på "gernings stedet".
Men hvis der er hul i dit hegn så har der jo helt sikkert været et rovdyr inde i gården, på et tidspunkt.

-Så måske er de blevet taget inde i gården...
-Måske har de sat sig til at sove et sted i haven eller længere væk, og er evt. blevet spist det pågældende sted...
-Måske lever de i bedste velgående "et sted"...
- Eller måske er der sket noget helt andet... Det er ikke til at sige med sikkerhed.

Til spørgsmålet om hvad du kan gøre: Tja, du kan kigge efter dem i en radius af ca. 1000 meter fra din have eller evt. håbe at de dukker op igen hos din nabo, som de kom fra.
Nu ved jeg ikke hvor mange huse der er i området men du kunne jo spørge dine nærmeste naboer om de har set dem eller evt. sætte en efterlysning i avisen eller det nærmest supermarked/købmand.
Derudover kan du vel kun krydse fingre og evt. begynde at lede efter nogen nye høns.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2012, 21:47 »
Må sige..det er vist meget sjældent at høns render væk.. ???

Skal jeg evt. noget så jeg kommer sent hjem en aften..sørger jeg altid for at hunden er ude..håber så på, at den kan holde ræven væk..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2012, 16:09 »
Velkommen på forum. Jakob :D
Hvor træls for dig *t
Jeg er bange, for at de er taget eller måske løbet "hjem" til naboen, hvor de kom fra, for høns løber stort set aldrig hjemmefra.
Men jeg håber da, de er dukket op igen, når du læser dette. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2012, 16:29 »
Men da jeg rende ud til gården for at se om de stadig er der. Så er der et stort hul
Er det et hul i hegnet eller?.
Kunne desværre godt være rævens værk,også selvom der ikke findes spor i form af fjer..Jeg fik taget 2 moskusænder uden synlige ræve-beviser..dvs ingen fjer,men et gennemgnavet hegn ind til andegården..den 3 and måtte desværre efterfølgende aflives grundet dybe huller i brystregionen højst tænkeligt forsaget af Mikkel,den fik dog mirakuløst undsluppet dødens gab,men måtte som sagt af med hovedet  :'(
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Jako4557

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 09 November , 2012, 17:03 »
tak for hjælpen, jeg har haft travlt med en ny hønsegård så jeg har ikke fået svaret. der var ikke net i bunden af den gamle da det var et mobile-home. jeg satte net på senere. :D
Jakob Spodsberg was here