Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Godt nok har vi ikke høns endnu men  (Læst 7038 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nanna1979

• Passiv bruger
Godt nok har vi ikke høns endnu men
« Dato: 21 Maj , 2012, 06:00 »
til gengæld har vi 9 marsvin og 1 ruhåret gravhund og dem skal I ikke snydes for.
Mine marsvin er mellem 9 mdr og op til 4 år.
Jeg vil lige vise et par stykker af dem
Tiggeprinsen over dem alle; Peanut 4 år

Min skinny Pumba som bare er meget lidt fotogen; 2 år

Min smukke Citron på 9 mdr

Her bor nogle af dem

Jeg har kørt noget marsvineformidling, hvor jeg har taget vanrøgte og uønskede dyr ind. Så i perioder har jeg været oppe på 12-15 dyr. Desværre giver det også en højere dødeligshedrate og jeg har mistet mange dyr gennem det sidste års tid, men jeg trøster mig med, at dyrene har haft en god tid hos mig og oplevet at blive elsket  *h

Så har vi Ludvig hunden på 9 mdr. Vi havde indtil fornyelig to andre hunde også, men den ene ødelagde knæet og kunne ikke reddes, og den sidste - vores 8 årig ruhåret gravhund fik kræft og crushing, så nu har vi bare Ludvig, men han skal nok sørge for at gøre sig bemærket
Ludvig 12 uger gammel

Ludvig 9 mdr gammel

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Godt nok har vi ikke høns endnu men
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2012, 06:27 »
Uha, jeg syntes at marsvin er så dejlige dyr og mine børn skal bestemt have nogen når de bliver lidt ældre.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2012, 07:10 »
Hvor er de fine dine dyr  :)
Og velkommen til på Forum.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Nanna1979

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2012, 06:35 »
Uha, jeg syntes at marsvin er så dejlige dyr og mine børn skal bestemt have nogen når de bliver lidt ældre.
Ja de er dejlige dyr og jeg nyder at have mine

Hvor er de fine dine dyr  :)
Og velkommen til på Forum.

Tak og tak  ;D

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2012, 09:38 »
Hvilke høns, vil du så gerne have?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline lonesj

• Passiv bruger
    • www.svenstrup-jensen.dk
« Svar #5 Dato: 22 Maj , 2012, 10:56 »
Ja, marsvin er utrolig søde og fantastiske kæledyr til børn  :) Vi har 3 - måtte desværre aflive en for ikke så længe siden, da hans tænder voksede helt forkert, så han ikke kunne spise :'(
1.5 Brahma 0.1 sort Orpington, 0.1 labrador, 1.1 kat, 1.1 heste, 1.1 marsvin, 1.0 kanin,  1.0 mand og 1.1 børn

Offline Nanna1979

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 Maj , 2012, 15:34 »
Hvilke høns, vil du så gerne have?
Martin jeg ved det faktisk ikke - mine forældre havde sådan nogle hvide nogle, som blev temmelig tamme, da jeg var barn.
Det er også en af grundene til at jeg har meldt mig herinde.
Skal lige have noget mere viden om høns generelt og så finde en race der tiltaler mig/os. Vi skal jo ikke have så mange, en 3 stykker tror jeg. Vi bor i hus midt i byen, og vores grund er ikke så stor, men jeg er sikker på at der på grunden findes et optimalt sted til dem  :)

Offline Nanna1979

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 Maj , 2012, 15:35 »
Ja, marsvin er utrolig søde og fantastiske kæledyr til børn  :) Vi har 3 - måtte desværre aflive en for ikke så længe siden, da hans tænder voksede helt forkert, så han ikke kunne spise :'(
Øv - ja jeg har også måttet aflive nogle stykker grundet tænder - Jeg arbejder derfor også på at gøre dyrenes bure og mad så optimal så muligt og så tæt på naturen som jeg kan.