Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mine nye høns  (Læst 1654 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gokke og brandmandmor

• Passiv bruger
mine nye høns
« Dato: 17 Maj , 2012, 16:22 »
Hej alle hønseglade folk.
mine unger og jeg har fået høns for 14 dage siden, 4 stk. dværg sussex og ingen hane, da vi bor i villa. De går i en hønsegård på 8 kvm med et hønsehus på 1 1/2 kvm, der er hævet over jorden. Jeg havde tænkt mig at de skulle have lov til at gå i haven når de lige var kommet på plads og havde vænnet sig til deres nye hjem. Men her er så mit problem, hvor længe skal jeg regne med der går ?De virker noget sky endnu og det er ikke fordi mine unger er vilde og larmende.
De lægger æg næsten hver dag, nogen gange 1 æg og nogen gange 3 æg, de får skaller, fuldfoder og korn og majs blandet og en god portion mælkebøtter og græs hver dag.Derudover har de selvfølgelig adgang til frisk vand og hele gården er fyldt med halm.
hilsen den nye hønseejer

Offline pnille11

• Passiv bruger
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
Sv: mine nye høns
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2012, 16:32 »
Hej Hej...
du skal da helt klart prøve at lukke dem ud nu. /o Hvis din have er indhegnet kan de jo ikke komme længere end du vil have dem til at rende :D
Hvis du så i aften smider korn foran deres indgang til hønsegården og lokker dem lidt så kommer de sikkert fordi de sultne. Så kan du stå bagved dem så de kun kan gå ind i gården.
De lærer hurtigt og har ikke en lille hønsehjerne som nogle mener. De er kloge sådan nogen høns ;D
Vh Pernille

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2012, 16:59 »
Velkommen på forum, Trine :D
Du kan sagtens lukke dem ud nu, hvis du lukker dem ud sidst på dagen de første gange, når de ikke at forvilde sig så langt væk, og vil helt sikkert gå ind i gården/huset, når det er ved at være gå-på-pind-tid /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 Maj , 2012, 17:11 »
Mine Sussex var også lidt sky og reserveret i starten, men de finder hurtigt ud af, at du er fodermester. Du kan evt. tag dem op 5-10 min hver dag og sidde og snakke med dem, så bliver de hurtigt tamme.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.