Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne i krise KRISEN AFBLÆST!  (Læst 29338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Grøn Høne i krise KRISEN AFBLÆST!
« Svar #45 Dato: 17 Maj , 2012, 08:47 »
Ja, altså, Elvio har jo kyllinger nu. Hvis der kommer én eller flere med samme sind som farmand kan jeg da godt smide en PM afsted. Der er ganske vist tre på venteliste men med mit vanlige held er der dobbelt så mange hanekyllinger som høne-  ::).

Se - sådan en PM vil jeg se frem til med glæde og stor forventning /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #46 Dato: 17 Maj , 2012, 09:11 »
efter dette må grøn høne ha en lilletå, hun kan sno hønemor omkring, rigtig mange gange

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #47 Dato: 17 Maj , 2012, 09:14 »
_ det tror jeg, hun har haft i mange år... Hvem ellers bliver kørt rundt i cykelkurv på egen opfordring - eller i Audi med læderindtræk???
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #48 Dato: 17 Maj , 2012, 09:19 »
Tillykke Helle K. med det til tider lidt for spændende hønseliv <3

Dejlig dejlig tråd, når nu madam grøn kom sig så fint ❤

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #49 Dato: 17 Maj , 2012, 09:25 »
Tillykke Helle K. med det til tider lidt for spændende hønseliv <3

Ja -det bliver lidt for spændende ind imellem <B - nu vil vi gerne have ro på...i alle hønsegårde i DK  <+ <E

Mht til lilletå - I aner ikke, hvor laaaang den er <:
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 17 Maj , 2012, 10:58 »
Skøn update  /o Dejligt hun er fit for fight igen.

Offline Lundur

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 17 Maj , 2012, 13:20 »
Hej helle.

Selvfølgelig skal Grøns gode gener forsøges bragt videre, men hvis hun som hybridhøne er 4 år gammel, så tror jeg at du har lidt travlt. Måske lever Grøn nogle gode år endnu, men de kælehøns som jeg kender, der er over 4 år lægger stort set slet ingen æg, og det skal der jo til hvis generne skal videre. Det er dog ikke sikkert at det bliver helt let alligevel. Selvstændige gamle damer - ja undskyld, lige nu er det Grøn jeg mener - vil ikke lade sige parre af hvem som helst, og slet ikke en overivrig teenage-hane. Jeg har selv normalt 6-7 hybrider til at holde min husholdning med æg, da alle racehønsenes æg stort set går til rugning fra januar til juni. Jeg har også haft nogle hybrider, som var kønnere, sødere og mere personlige end andre, og dem har jeg tidligere parret med mine New Hampshire haner med et flot og stadigvæk produktivt resultat. I år har jeg parret de sødeste af mine hybrider med den nyimporterede Maran hane i Sort Kobber. Selv om hønerne ligner Grøn meget af udseende er kyllingerne hvide, hvide med prikker, lysebrune, mørkebrune og sorte som hanen. MEN uanset farven har de alle fjer på løbene som Farmand. Et gennemtrængende gen. Undskyld sidespringet. ALTSÅ find snarest en god voksen hane fra 2011 evt. 2010 som har gjort sin forårspligt og lån eller køb ham. Få også gang i rugemaskinen og få den prøvet af med 1. hold æg fra andre høns, mens Grøn og den nye charmør varmer op til andet hold kyllinger i din nye maskine.
RIGTIG MEGET HELD OG LYKKE!!! /o

mvh Steffen
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #52 Dato: 17 Maj , 2012, 18:16 »
Tak for dine ord Steffen, og ja..jeg har bestemt ikke tiden med mig, så hvis Grøn skal have kyllinger, så skal det være denne sommer...og sådan èn kan gå hurtigt.

Jeg må i gang med at efterlyse en herre i passende sind og størrelse til låns eller køb.

Dette projekt med Grøn har så overhovedet ikke noget at gøre med, at jeg går i besværlige tanker om, hvilken race jeg vil begynde at satse på.

Indtil nu har min interesse mht til høns udelukkende gået på søde, spøjse, udspekulerede og "kloge" høner, hvor udseende intet betyder, blot de er sunde og raske - og det er også det, jeg gerne vil finde i Grøns efterkommere - hvilke farve, kam, ben og størrelse de får, betyder ikke noget.

Jeg skal da lige love for at Grøn har haft travlt med at indhente det forsømte fra de sidste dage - hun har ikke været ret meget hjemme og har bl. a. drukket kaffe og spist pillede rejer med naboen. Her i haven har hun slugt adskillige kæmpe enorme fede regnorme, samt ædt alle melormene sammen med de andre høns i haven. At den påbegyndte penicillinkur skal fortsættes har hun absolut IKKE været enig i ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Lundur

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 17 Maj , 2012, 19:17 »
Jeg har to haner fra 2011, som er færdige på jobbet, men der må bestemt findes nogle tættere på. Good Luck.

mvh Steffen
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #54 Dato: 17 Maj , 2012, 20:44 »
Jeg har to haner fra 2011, som er færdige på jobbet, men der må bestemt findes nogle tættere på. Good Luck.

mvh Steffen

Tak...jeg prøver lige at forhøre mig her i Nordsjælland først ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst