Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne i krise KRISEN AFBLÆST!  (Læst 29309 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Grøn Høne i krise KRISEN AFBLÆST!
« Dato: 15 Maj , 2012, 11:57 »
Ja, altså, jeg synes at Grøn Høne lyder til at have en personlighed, der kalder på egen tråd som nu, i tilfælde af sygdom. Venligst opdater, Helle K. - så vi andre bekymrede kan følge med /1.
Hvordan er symptomerne? Spiser hun? HVAD sker der???
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2012, 07:16 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2012, 12:21 »
Puh ha Kirsten...nu kommer jeg næsten til at græde :'( - hvor er du sød ;)

Grøn Høne er i hvert fald ikke på mærkerne -selv naboen har været her, fordi den gamle hyggelige mand undrede sig over, at han ikke havde haft besøg af Grøn her i formiddag.De plejer at få sig en tår kaffe og en godbid sammen hver dag inden 12.00 ;). Grøn er en ..bogstavelig talt fritgående høne, for hun har et hemmeligt hul i hegnet, som KUN hun kender. Vi må heller ikke se det, for står man på den anden side og kalder på hende, så vræler hun op, fordi hun ikke kan komme ud - gemmer man sig så bag huset - så maser hun sig ud gennem hullet og spæner efter os. Dette hul bliver brugt hver dag, når naboskabet skal plejes eller der er andre vigtige ting at lave ude i verden...så som f. eks. at tage plads i Audien, så man kan komme med på arbejde.

...men ikke i dag :-\

I formiddags har hun spist og drukket og også været i køkkenet og tigge ost, som hun plejer, men hun sover meget. Lige nu ligger hun og sover ude ved flokkens yndlingshvileplads...sammen med de andre. Hun har lagt nogle sådan ok klatter....der er også kommet æg, men det har jo bare været undervejs, inden hun blev skidt.

Så status lige nu er, at Grøn er i penicillinbehandling, Grøn hænger ikke, men er meget træt og sover meget. Ingen snue eller hoste. Grøn har en flot fjerdragt og ingen utøj. Grøn er godt i stand, så hun klarer sagens et par dage uden den store appetit.

Jeg håber inderligt, at hun har sit livs første off dag og kommer sig hurtigt igen...men jeg er viiildt bekymret og nervøs.

« Senest Redigeret: 15 Maj , 2012, 19:40 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2012, 12:36 »
Tak og  *t - vi håber det bedste. Ææææælsker dyr med personlighed - og har da heldigvis haft en del og håber på endnu flere *p.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2012, 19:27 »
Jeg ønsker Grøn den allerbedste bedring - hun lyder som en helt speciel sjov høne ....

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2012, 20:44 »
Hvordan går det med Grøn Høne? Jeg *k for at hun snart er på toppen igen - husk på at hun har lovet køreture i en Audi med læderindtræk til både araucanaer fra Falster og Midtsjælland ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2012, 20:49 »
Helle hvorfor hedder hun Grøn Høne? Ligger der også en god historie her og venter? (Eller har jeg bare ikke 'fulgt med i timen' ??? )
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 15 Maj , 2012, 21:24 »
Jeg vil takke på Grøns vegne for jeres støtte - Grøn er desværre for træt til selv at gøre det :-\

Grøn er nu gået rigtig i seng, efter at have sovet det meste af dagen. Hun har dog spist (lidt) adskillige gange og vand er ikke noget problem. Imellem de lange lure har hun dog nået at prikke lidt rundt i haven - pudset lidt fjer - skældt spurvehøgen ud, da den var til middag ved fuglebrædtet og siddet på ryggen af mig den halve time hun plejer hver aften, mens hun skuer ud over sit kongerige og sine undersåtter .

...og disse undersåtter har holdt sig tæt til Grøn hele dagen - og nippet skidt fra hendes næb og pudset hende lidt i fjerene - det er så sødt at se.

Nu håber jeg, at hun får sig en rigtig god nattesøvn, mens jeg ved, at jeg ikke kan sove i nat. Jeg håber det bedste...vi kan ikke klare at miste Grøn Høne - det går bare slet ikke...slet, slet ikke :-\

Måske har al den opmærksomhed, der har været omkring Grøn i den sidste tid, været alt for meget for hende...det kan jeg dog dårligt tro, da hun elsker opmærksomhed, gode diskussioner, gode oplevelser og et aktivt rejseliv i Audien eller på cyklen.

@Tanja - jeg er helt sikker på, at det ikke er med Grøns gode vilje, at køreturene må udsættes på ubestemt tid - men lige nu magter hun det ikke.

@Gitte - der er overhovedet ikke nogen god historie omkring Grøn Hønes navn. Det skulle lige være, at jeg er blevet meget, meget klogere siden jeg fik mine første høns, som Grøn er den sidste af. Da de første 5 høns inklusiv Grøn ankom til min uerfarne hønsegård, syntes jeg, at det var for meget..ja..nærmest åndsvagt at give høns navne...så for at kunne kende forskel på de 5, fik de hver en strip om benet i 5 forskellige farver. Efter en uges tid var jeg totalt ramt af hønsesygen - kunne sagtens kende forskel på de 5 og syntes da at det er helt fint at navngive sine hønsebasser - men de 5 fik lov til at beholde deres farvenavne - så der af kommer altså Grøn Høne.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 15 Maj , 2012, 21:41 »
Det er da lidt mærkeligt at det kommer så pludseligt. Ingen diarre, ingen snot, ingen feber? Virker hun kold (forgiftning)? Hun lyder jo ikke som typen, der går ned med stress....
Indvoldsorm? Næh, ikke hvis hun er godt i stand. Smerter ét eller andet sted? Nå, vi håber at hun er OK i morgen.
I øvrigt er det da en god historie med de der kulørte strips. Der er da sket en udvikling hos dig, Helle K. *e *g
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 15 Maj , 2012, 22:00 »
Det er da lidt mærkeligt at det kommer så pludseligt. Ingen diarre, ingen snot, ingen feber? Virker hun kold (forgiftning)? Hun lyder jo ikke som typen, der går ned med stress....
Indvoldsorm? Næh, ikke hvis hun er godt i stand. Smerter ét eller andet sted?

Jeg kan ikke sætte en diagnose på hende, og jeg anser det for formålsløst at tage hende til dyrlægen for nu i hvert fald. Ingen diarre, næsten ok klatter, temperatur på 41 grader - altså normal - og orm tror jeg heller ikke på. Jeg tror heller ikke, at hun har ondt, for så ville hun stå og hænge og se syg ud...det gør hun ikke. Hun er bare møg træt og lægger sig bare til at sove med hovedet under vingen størstedelen af dagen...og hun ligger ned - ergo har hun heller ikke ondt i bugen/maven.

Jeg har altså før haft en høne, som har haft en elendig dag og så står op næste morgen og er frisk - jeg håber på, at det er det samme her og at jeg blot er over hyper obs på Grøn.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #9 Dato: 15 Maj , 2012, 22:15 »
 *k for at Grøn kommer til sit gamle søde sjove selv i morgen igen. Og jeg synes nu alligevel at stripshistorien var vældig sød  *h

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 15 Maj , 2012, 22:36 »
Tak for en sød fortælling. Både om Grøn's forhold til nabo, hul i hækken, og hvoraf navnet kommer.

Hun lyder til at være meget speciel og højt elsket, både på den ene og den anden side af hækken, så jeg håber virkelig for dig/Jer at hun snart kommer til hægterne igen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #11 Dato: 15 Maj , 2012, 22:52 »
I børnefjernsyn er der en der hedder Blå ko, og når der er noget blå ko vil vide, så stiger den på bussen og tager på tur, finder svaret om tager hjem igen på marken med de andre. Så jeg kan sagtens se grøn høne for mig...
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #12 Dato: 15 Maj , 2012, 23:01 »
Da vi stod med 4 kulsorte og meget ens kattekillinger blev de også opkaldt efter farven på deres halsbånd. Blå, Røde, Sorte og Gule.
Ikke særligt opfindtsomt, men praktisk. Nu har vi kun Blå tilbage, uden halsbånd, så vi må tit forklare hvorfor en sort kat hedder Blå.
God bedring til Grøn Høne.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #13 Dato: 16 Maj , 2012, 05:50 »
Puh ha - nu sidder jeg her tidlig onsdag morgen og venter på, at kl. bliver 6.00, hvor hønsetøserne står op og skal ud i gården og have morgenmad. Havregrøden er lavet, resten af hønsemenuen snitte og blandet og penicillin sprøjten gjort klar. Jeg er lidt halvtræt efter en søvnløs nat med mange bekymringer omkring Grøn og jeg har sådan en knugen i maven over, hvordan hun har det, når jeg nu kommer ud om lidt. Jeg er sikker på, at mange af jer kender den følelse. Jeg vil simpelthen give alt for at møde en næsten frisk høne, som bare fiser ud gennem smuthullet..klar til alle dagens gøremål.

@Hiltunen - Blå ko og Grøn Høne lyder meget som om de har samme indstilling til livet. Man må selv søge ud i verden for at finde svarene ;D

Her er lige et billede af Grøn Høne fra sommeren 2009

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 16 Maj , 2012, 06:26 »
Noget nyt?

Åh altså, krydsede fingre herfra også til Grøn høne  *k
Mange hilsner
Janni