Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foråret = Nye høns ;)  (Læst 17844 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Foråret = Nye høns ;)
« Dato: 10 November , 2008, 18:31 »
Som overskriften siger så kommer der jo nye høns i min hønsegård til foråret. Mangler kun lige at snakke med dyrlægen om hvor længe det skal stå tomt efter rengøringen ;)..

Så skal jeg lige hører jeg om det ikke er rigtigt nok at der skal være udluftning i hønsehuset altså vi har sådan at der kan løbe luft ned langs tagpladerne så det bliver oppe under loftet. Ellers bliver der så fugtigt derinde.

Regner med at der skal være ca 1 hane og 6-7 høner fra starten og så skal der komme en masse kyllinger i løbet af foråret og sommeren ;)!

Jeres menning ;)?

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Foråret = Nye høns ;)
« Svar #1 Dato: 10 November , 2008, 18:57 »
Hvis bare ikke de får træk, tror jeg det er fint. Jeg har også åbning ml tag og væg i øst-siden at mit hønsehus. Vestsiden er helt tæt, så det skulle ikke kunne give træk.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 November , 2008, 19:04 »
Ellers må jeg prøve at sætte en plade op som går skrå ned fra taget som et vindfang ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 November , 2008, 22:20 »
Nu har jeg langseret nogle rarcer overfor mine forældre, og hvad gør de?... Siger med det samme og så skal du også huske de røde amerikanere  >:(... Syntes ellers jeg sagde to gode rarcer til dem, og selvom intet er afgjort så er det nogle af dem jeg bedst kan lide...

Så kommer der et spørgsmål.. Bliver jo nok tvunget til at have fire røde amerikanere i hønsegården, men er det så ikke bedst at få dem som kyllinger?

Vil de stadig blive lige onde? Har PT ikke haft problemmer med dem, men jeg havde tænkt mig at nu kunne mine høns endelig få lov at blive med flokken når de havde kyllinger, men med de røde sataner, som de kan være så ved jeg ikke om jeg tør lade dem være der? Hvad syntes I?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 November , 2008, 22:49 »
Mikkel jeg synes du skal sige ja tak til 4 små (kyllinger) røde (sataner) amerikanere  :D indtil du har dine racer i hus  ;)
Så kan du jo, hvis de ikke arter sig når der er kyllinger, lave et lille indelukke/indhegning i indhegningen til de røde og så sige: se det går ikke  ::)
Så kan det jo være din mor overvejer amerikaner i vin  ::)  ;)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 November , 2008, 07:10 »
Ja det kunne jo være hun gjorde det :D.. Det er nu meningen at de skal komme i hønsegården lidt efter at mine egne kommer for at de ikke overtager magten. Ellers må jeg bare i gang med store bygge projekt og lave to bye kyllinge huse :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #6 Dato: 11 November , 2008, 10:05 »
Kan du ikke spørge de gamle hvorfor de vil ha røde amerikanere? Er det p.gr.a. æggene? Et par Sussexhøner kan levere mange æg, især hvis man giver dem lys om vinteren. Jeg vil give dig ret i at flokken er mere homogen når der kun er racehøns. De andre er noget aggressive.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #7 Dato: 11 November , 2008, 10:08 »
Røde amerikanere? Er det ikke lidt det samme som easybrown? Hvorfor vil de dog have sådan nogen?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 November , 2008, 19:45 »
Jo det er nogenlunde de samme Johanne.

Det er fordi de godt kan lide de store brune æg de lægger i forhold til foreksempel italieneren, som jo lægger hvide æg.

Har forslået dem et par rarcer der i bland Maran, fordi jeg vidste de gode kunne lide de mørke æg, mne de giver sig ikke.

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 November , 2008, 20:22 »
Så vil jeg bede jer om en ting :D!!!

Alle de høns der lægger lige så mørke æg som en rød amerikaner og lige så store :)? Den behøves ikke lægge lige så mange æg bare at hvis jeg har 6 høner så skal de gerne komme 4 æg eller noget i den stil, om dagen ;).. Nævn dem herunder, og hvis i eventuelt kan sende billeder af dem, så bliver de gamle nemmere at overbevise ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 November , 2008, 20:43 »
Nu ved jeg ikke hvor mørke amerikaneræg er, men her kommer et billede af lys sussexæg.

Sussex giver 200-220 æg om året (alt efter fodring, pasning osv.), så det bliver da også til en del æg på et år.

Hilsen Susanne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 11 November , 2008, 20:47 »
Uhha :D! De er lige så mørke som vores amerikaner æg :D..! Dejligt :P... Tænkte på de er da ikke for gode til at skruke vel ;)?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 11 November , 2008, 20:52 »
Mht. sussex og skrukker, så har jeg aldrig haft problemer med at de ikke vil. Tværtimod! I år gik det galt igen. Alle fire har ruget, den ene to gange!

Men jeg vil mene det afhænger af stammen.
Hilsen Susanne

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 11 November , 2008, 20:53 »
Mine sussex har også skrukket helt vildt i år.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #14 Dato: 11 November , 2008, 20:56 »
Hej Mikkel
Prøv at gå ind i mit galleri og se de brune æg fra Maranerne.
Det skal lige siges at det ikke kun et skallen der er speciel.
Maranen har et æg der indeholder en kæmpe (mørk orange) blomme i forhold til andre æg.
Jeg har taget et billede af udslåede æg som viser det rigtig godt. Det er dog ikke lagt i galleriet endnu. Kommer snart...
De bliver også skruk.
Mine høner er startet i æglægning igen efter pause pga. fældning.
Jeg får 5-6 æg dgl. fra 9 høns
MVH Lene