Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Løbsk temperatur (Rugemaskine)  (Læst 9144 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Løbsk temperatur (Rugemaskine)
« Svar #15 Dato: 11 Maj , 2012, 20:17 »
Alt kan jo gå i stykker.Efter den ene blæser i min Rcom 20 Pro stod af midt i en rugning,har jeg altid en ekstra på lager.
Jeg vil gøre det samme, man er nød til at have en løsning ved hånden. Det er ikke sjovt at stå og vente 18 timer mens fosterne går til.
Det er jo så ikke nogen kritik af "Amerika" Sådan noget kan altid ske, og de var meget hjælpsomme, tak til dem.
Når en nyere rugemaskine, der hele tiden har kunnet styres indenfor 0,1 til 0,2 gr. C i udsving, pludselig begynder at køre meget langt ned og meget langt op, så er der jo noget galt med mekaniken.
Udsvingene kan pludselig ikke begrænses til mindre end HELE 2 til 3 gr. C.

Nogen der har oplevet noget lignende, og hvad blev udskiftet?
Der er tale om en America træmotorruger 130 æg.
Hvordan går det med din? vi fik jo lige spammet din tråd med min maskine, men jeg tror vores maskiner er ens.
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2012, 20:22 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Løbsk temperatur (Rugemaskine)
« Svar #16 Dato: 11 Maj , 2012, 21:28 »
Hvordan går det med din? vi fik jo lige spammet din tråd med min maskine, men jeg tror vores maskiner er ens.

@ Peter Agger.   

Det kalder jeg ikke spam, men god viden omkring andres problemer med rugemaskinen :)

Og jo, jeg modtog til morgen såvel en ny potmeter, en ny føler samt en ny termostat, fra America, de er altid meget hjælpsomme. Men der var dog også garanti på maskinen
helt til dec. 2012 :)
Skiftede først potmeter. Det så ud til at løse problemet, dog ikke nok. Temperatur svang ikke længere 2-3 gr. C, men dog ½ til 1 gr. C, og det var jo stadig for meget, skønt det var en forbedring :)
Så blev føleren også udskiftet, og nu ser det ud til at temperatur kan holdes indenfor udsving på 0,1 til 0,2 gr. C.
Så indtil videre ser det ud til at problemet skulle være løst.

Men Peter, jeg må give dig helt ret i din tidligere bemærkning, med at der ikke er plads til ret store fingre, når der skal skiftes ledninger ud.
Jeg havde også min Eletriker til at ordne det - ad 2 omgange i dag, først Potmeter og senere på dagen Føleren, så det koster nok kassen :)  -  en fagmand har netop de rigtige tænger som "kan dreje om hjørner" osv.  :)

TAK for alle mange gode indput til mit rugemaskine problem.