Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: R-com20 pro tilbud  (Læst 8042 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SStampeSS

• Passiv bruger
R-com20 pro tilbud
« Dato: 10 Maj , 2012, 19:47 »
Hej alle sammen. Der har tidligere været nogle stykker herinde fra der er gået sammen ved køb af 4-Rcom20pro rugemaskiner  (Link)
http://www.rcomincubators.com/product/categoryid/108/productid/1271
1stk ca 3100    (billigste sted jeg har fundet)
4stk (Pr stk) ca 2600  (Ved brug af tilbud)
Jeg står muligvis og mangler en ny rugemaskine, så ville høre om der var nogle der var friske på dette "Tilbud" Eller evt har en brugt R-com20Pro til at stå de får brugt for lidt :)
Håber at høre fra nogle interesserede

Kasper K

Offline Joan

• Bruger
    • Kirstinesminde
Sv: R-com20 pro tilbud
« Svar #1 Dato: 10 Maj , 2012, 20:45 »
Hej! Jeg har i januar købt en ny Rcom 20 Suro king (ved ikke om det er helt den samme maskine som du mener) i Usa:  http://www.rcomincubators.com/index.php/fuseaction/shop.category/categoryid/121
-Det har jeg været yderst tilfreds med, Jeg kom af med omkring 1700 Dkr. incl fragt i det hele og det tog ikke mere end to hverdage!!! var meget imponeret :) - fik både mail om at de havde modtaget min bestilling og igen ved afsendelse.

-Det kan jeg kun anbefale :)
0,3,4Dværg wyandotter
1,4,17 lyse sussex
0,0,6 gammel dansk landrace gæs
1,0 hvid landand ( som meget ønsker sig en kone)
0,0,4 vildtfarvede landænder
2, Brune Labrador
1 Norskeskovkatte
1 alm. huskatte
Simmentaler kødkvæg
2 nordbagger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2012, 21:18 »
Velkommen på forum, Joan :D
Fik du din rugemaskine til DK uden at betale told?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #3 Dato: 10 Maj , 2012, 21:38 »
Den er fremgår af linket er ikke en pro model men en std. model
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Wulff

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 Maj , 2012, 22:17 »
Lader til de ikke længere sender "udlands"...?

Offline SStampeSS

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Maj , 2012, 22:36 »
Hej Joan :) jeg har allerede en suro King .  Problemet er bare jeg har haft så mange dårlige rugninger med den. Har de sidste 3 gange haft ca 50-60 jumbovagtler i maskinen hvoraf der ca kommer 5-8 stykker ud af sig selv. (gerne henne imod 18-19 dagen) Resten dør inde i ægget eller når at prikke hul hvorefter de dør. Aner virkelig ikke hvad der går galt, syntes jeg har prøvet med forskellige fugtigheder m.m men det er ligesom de ikke vil ud
Så nu bliver jeg jo helt deprimeret af at bruge den maskine. Men vil da gerne høre hvordan du bære dig ad i din suro King.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #6 Dato: 11 Maj , 2012, 11:20 »
Vagtler skal altid tørruges.Det er ihvertfald min ( og andres ) erfaring . /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 11 Maj , 2012, 11:25 »
Ja, det sagde Bjarne også.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #8 Dato: 11 Maj , 2012, 11:28 »
Ja, det sagde Bjarne også.

Ja.Både Bjarne og Flemming.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 Maj , 2012, 14:23 »
Jeg har også en king suro, den har jeg altid været super tilfreds med! Vagtler har jeg udruget flere gange ved45/65 % fugtighed, de er klækket 100% flere gange... Pt døjer jeg dog med en lidt larmende motor og en svingende temperatur, så nu får vi at se, om den stadig kan lave kyllinger :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #10 Dato: 11 Maj , 2012, 15:21 »
Hej Mette.Jeg har størst erfaring med Bob White og de skal helst tørruges for at få et godt resultat.Mange siger at det kan bare ikke gå galt med de japanske.Jeg vil dog tørruge dem og håber så på et bedre resultat end jeg har haft med Bobberne.Det kunne være bedre.Problemet var at holde liv i dem,da de nemt dør af stress.
Jeg glæder mig til at modtage æg fra dig. /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline SStampeSS

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 11 Maj , 2012, 19:59 »
Tørruge vil det sige man bare helt lader vær med at røre maskinen, og nøjes med fugtigheder fra æggene ? Har fjernet ca 30 døde vagtler i dag, det piner mig godt nok. Metmus: har du dem til at stå op eller ligge ned i din maskine, og lader du dem blive klækket i maskinen, eller har du en anden en til det? Har snakket med Flemming Egtved, han siger man bare skal give dem alt det fugt man kan, dagen inden de skal klækkes.  ?

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #12 Dato: 12 Maj , 2012, 12:39 »
Tørruge vil det sige man bare helt lader vær med at røre maskinen, og nøjes med fugtigheder fra æggene ? Har fjernet ca 30 døde vagtler i dag, det piner mig godt nok. Metmus: har du dem til at stå op eller ligge ned i din maskine, og lader du dem blive klækket i maskinen, eller har du en anden en til det? Har snakket med Flemming Egtved, han siger man bare skal give dem alt det fugt man kan, dagen inden de skal klækkes.  ?

Hej Kasper.
Tørrugning er helt uden vand i maskinen.Mine æg ligger ned under rugning og klækningen foregår i maskinen.Kyllingerne lader jeg gå i maskinen ca. 1 døgn inden jeg tager dem ud.
Det undrer mig meget at Flemming siger du skal give masser af fugt inden klækningen, til mig har han engang sagt : INGEN VAND OVERHOVEDET.
« Senest Redigeret: 12 Maj , 2012, 12:42 Fra Tranum. »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #13 Dato: 12 Maj , 2012, 15:41 »

Hvor mange dage efter klækningen er dine vagtler døde ? Hvor meget varme gav du dem.Der må være en årsag når så mange dør.Jeg har selv været ude for det med Bob White.Hvilken race er det du har ?
« Senest Redigeret: 12 Maj , 2012, 15:48 Fra Tranum. »
Hilsen Leif
Kanariefugle.