Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling der ikke vokser  (Læst 4411 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sandradeer

• Bruger
Kylling der ikke vokser
« Dato: 09 Maj , 2012, 11:22 »
Hej kloge hønsefolk,
jeg har anskaffet mig 6 kyllinger der nu er omkring 5 uger gamle. De 5 af dem trives glimrende og vokser som ukrudt, men den 6. er næsten ikke vokset. Jeg har set den både drikke og spise, men slet ikke så ivrigt som de andre. Den står det meste af tiden stille med lukkede øjne og sover, men virker ellers ikke til at have ondt eller noget. Den afleverer nogle sølle vandede klatter.
Problemet er jo at de andre er meget klar til at komme lidt ud i mit helt nybyggede kyllingeslot(det fik jeg lige flettet meget godt ind ik´?), men den lille efternøler kan nok ikke tåle det endnu. De andre kyllinger er iøvrigt begyndt at varme den som om de var dens moder.
Mit spørgsmål er selvfølgelig: Bliver det mon nogensinde til en hø/ane?. Lider den mon? Er det bedre at gøre en ende på det korte liv :'( Eller skal jeg bare lade den blive inde alene under varmelampen?
Mvh Sandra
Ps jeg forsøger lige at lægge 2 billeder ind hvor den lille står alene og sammen med en af sine jævnaldrende søskende.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Sv: Kylling der ikke vokser
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2012, 11:27 »
Jeg har også haft en kylling der ikke fulgte med de andre. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg flyttede den over til de andre hold kyllinger der blev lavet og næste hold og næste hold. Temmelig besværligt, men nænnede ikke at slå den ihjel. Det gjore ræven så i weekenden, samt mine andre 8 høner der var i en boks inde i stalden.  :(

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2012, 11:31 »
Jeg har også haft sådan en kylling, som ikke voksede i samme takt med de andre.
Desværre, så tror jeg ikke at den slags kyllinger er noget at gemme på, tror de er svage dyr. Min døde af sig selv, havde jeg vidst det, ville jeg helt sikkert have aflivet den inden.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2012, 13:11 »
Det kan gå begge veje med sådan nogle størrelser. Har haft et par stykker der døde fordi de var syge og måske derfor ikke voksede, men har også haft nogle der bare var små og sunde. De små og sunde har vokset sig store og stærke, og senere hen har jeg ikke kunnet se hvem af dem det var der havde en langsom start i livet. Har en barnevelder på en måneds tid nu, og den er fint sund, men vejer nok kun det halve af dens søskende.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Serama

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2012, 15:11 »
Jeg vil gætte på at din "lille pjevs" af en kylling i positiv fald har dobbeltfaktor dværggen, således at den aldrig bliver særlig stor, eller set med negative briller, så kan den have coccodiose eller en anden tarmbetændelse, der hæmmer dens vækst.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2012, 15:47 »
Jeg har i år haft en lille hønekylling, der heller ikke voksede, hun gik med skruk, og jeg kunne se, at hun brugte al for megen energi på at løbe efter skrukken, og at hun ikke spiste nok. Så satte jeg hende ind til et kuld, der var to uger yngre, hvor hun faktisk også var den mindste, de gik desværre ikke med skruk og var bare i en kyllingemoder, så der kunne jeg holde godt øje med hende. I dag er hun en stor smuk hønekylling, hun har bestemt indhentet det forsømte, hun skulle bare have lidt mere tid og lidt mere varme.
Lille My hedder hun. *p
Jeg har lige flyttet to kyllinger fra en skruk og til en anden skruk, som havde kyllinger, der var en uge yngre, det går også fint.

Men selvfølgelig kan din lille kylling være syg, og de vandige klatter er ikke specielt opmuntrende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Sandradeer

• Bruger
« Svar #6 Dato: 17 Maj , 2012, 12:27 »
 :-\ problemet har løst sig selv. Lille kylle er død og har fået en fin begravelse.