Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Små nye kyllinger  (Læst 1150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Choice

• Passiv bruger
Små nye kyllinger
« Dato: 07 Maj , 2012, 09:51 »
Hej, min store fine sølvrandede Wyandot har fået kyllinger, i går, så søde, de bor nu i eget bur MEN kan de senere komme ind til flokken 5 høns og 2 haner, eller skal de gå for sig selv til de blive store?

Og kan to mødre med kyllinger gå sammen ?

mvh Mette

Offline karoline

• Passiv bruger
Sv: Små nye kyllinger
« Svar #1 Dato: 07 Maj , 2012, 12:17 »
Min skruk med 8 kyllinger flyttede tilbage til de andre, da kyllingerne var 5 dage gamle, og det gik næsten uden problemer. Der var ingen problemer mht kyllingerne og de andre høns/hane, men skruk-mor til lige et par kampe med vores unge hane (som er blevet "kønsmoden" mens hun har ruget og haft kyllinger), men efter 3-4 kampe måtte han erkende at damerne altid har ret ;D

Det skal lige siges, at min skruk har været i et lille hus med tilhørende gård, der lå lige op og ned af de andres store hønsegård, så de har hele tiden kunnet høre og se de små nye kyllinger. På den måde "kendte" de jo hinanden lidt på forhånd ::)

Jeg har aldrig haft 2 skrukker med kyllinger samtidig, så det kan jeg ikke hjælpe dig med svar på.

Dog har jeg en der lige har lagt sig skruk, og planen er at hun skal udlånes til min veninde, som skal starte sit havehønsehold op. Den nye skruk virker lidt forvirret over lyden af kyllinger (hun ligger nu i det lille hus), og går til tider lidt hvileløst rundt i sin lille gård....godt hun snart kan komme over til min veninde, hvor der er helt ro fra den anden skruks kyllinger :)

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR