Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vil ikke gå ind i hønsehuset?  (Læst 1175 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soren82

• Passiv bruger
Vil ikke gå ind i hønsehuset?
« Dato: 05 Maj , 2012, 22:48 »
Hej allesammen. Nu fik jeg endelig et par høns.
Mit spørgsmål lyder sådan her. De har været ude det meste af dagen har osse været inde i deres hus men det er som om de ikke kan finde udad at gå ind i deres hus her til aften. De lå bare boltrede sammen i et hjørne i indhegningen så jeg satte dem ind i deres hus der jeg ikke ville ha de skulle ligge uden for hele natten. Personen jeg købte dem af havde dem til at gå i en lade og de virker ikke til at være vant til at være udenfor. De har været hjemme ved mig i lidt over et døgn. er det noget jeg skal bekymre mig om eller er det noget der kommer af sig selv nå de lige ha vænnet sig til at være her?
Mange Hilsner Søren

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Vil ikke gå ind i hønsehuset?
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2012, 22:50 »
Ingen grund til bekymring - de skal bare lægges i seng nogle aftener så finder de sikkert selv ind. Tillykke med dem!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2012, 22:52 »
Jeg havde nogle rigtig, rigtig dumme høns sidste år..de fattede bare ikke, at de skulle gå ind i det lille hul i huset, så ræven ikke tog dem. Så hver aften var jeg ude og tage én efter én, stillede dem foran hullet og puffede dem venligt ind..til sidst lærte de det dog ;) Så hjælp dem venligt, så lærer de det  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Soren82

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2012, 22:56 »
Okay det lyder til at jeg ikke skal bekymre mig så meget det er jeg der glad for :) Så må jeg jo bare putte dem ind i deres seng i et stykke tid  :)