Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mærkeligt besøg  (Læst 1975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
mærkeligt besøg
« Dato: 05 Maj , 2012, 12:20 »
Ih altså, hvor er nogle mennesker dog bare underlige    ::)

I går fik jeg pludselig besøg af et ældre ægtepar, som absolut ville købe et par høner og en hane.
Selvom jeg flere gange fortalte dem, at jeg altså IKKE havde nogle dyr til salg, blev de ved med at insistere på at ville købe min fine australorp hane og to af hans koner.
Jeg tilbød dem at de måtte købe nogle af mine kønssorterede kyllinger i stedet for .....og så blev konen dælme sur på mig  :o

Jeg kunne jo nok forstå, at NU var de LIGE blevet færdig med deres hønsegård, så de skulle have voksne høns, for hun gad altså ikke vente flere mdr på at få æg  ::) De kyllinger kunne jeg sgu selv beholde  <A

Jeg var lige ved at dø af grin, da de endelig kørte igen, for det var simpelthen for underligt....specielt i betragtningen af, at jeg overhovedet ikke kendte dem, slet ikke har nogle høns til salg OG at de tillod sig at blive fornærmet over at få et nej  *f
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline morT4

• Passiv bruger
Sv: mærkeligt besøg
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2012, 12:27 »
Nej hvor er du dog ubehøvlet . . sådan at sige NEJ, når de nu lige havde set dine fine høns og bestemt sig for at det skulle være DEM . .  ;) . . Kunne heller ikke lade være med at trække på smilebåndet over din historie. Sikke nogle mærkelig mennesker  :o *f *f
Kommer lige til at tænke på . . tænk nu hvis de høns de får, stopper med æglægning pga flytning, mon de så vil have dem byttet  ::)
« Senest Redigeret: 05 Maj , 2012, 12:30 Fra morT4 »
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2012, 12:32 »
Nej hvor er du dog ubehøvlet . . sådan at sige NEJ, når de nu lige havde set dine fine høns og bestemt sig for at det skulle være DEM . .  ;)

Hi hi ....jeg tror faktisk, at det var lige netop DET de tænkte, da jeg sagde nej  ;D De så i hvertilfald MEGET fornærmede ud  <:
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2012, 12:33 »
 ;D Ja det var godt nok et meget mystisk besøg  :o

Men sådan kan jeg høre det er lidt derude, folk ringer og vil ha' æglæggende her og nu, ja helst igår! Men de der var da godt en anelse over det stadie...

Jeg kender én der har kennel, og hun blev osse mødt af et ægtepar engang, der insisterende ville købe én af hendes tæver..."jamen du har jo så mange"... ja da, de bliver jo brugt i avlen for pokker da, og det er MIN hund, lissom de 4 andre  ???

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2012, 12:37 »
Det var da en spøjs oplevelse ::). Stoppede de fordi de kunne se du havde høns i haven? Folk er dælme da mærkelige. Hvem var det her fra forum, der fik sine høner tilbage fordi de var i stykker (havde lagt sig skruk)?

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #5 Dato: 05 Maj , 2012, 12:53 »
Jeg har været ude for det samme med rugeæg, efter at have sagt nej flere gange, gik han og var meget sur over ikke at have fået æg med hjem.
Næste dag havde jeg haft indbrud i huset og alle de æg der var i huset var væk, havde han været der efter lukketid? "ja" siger jeg, han var den eneste der havde spurgt efter æg, og alle dyrene var stadig i huset, så mon ikke det var ham! jeg ved det ikke da jeg ikke har nogle beviser.
"Morale" stjæl ikke mine ubefrugtede æg.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 05 Maj , 2012, 13:09 »
Vi har prøvet det med gedekid, der kunne ses fra vejen. En far ville absolut købe en enkelt lille gimmer til sit barn ::). Han forstod slet ikke at vi dels ikke havde for mange, dels behøvede det lille pus stadig sin mor og de andre kid - og at vi altså ikke solgte men selv spiste et overskud.
Vi har også prøvet at genboen kom og bestilte fem juleænder "for at støtte os". Han ville give 50 kroner stykket!
Folk regner åbenbart med at det drejer sig om penge når man har hobbydyr. Og at alt er til salg.
Mærkeligt :(.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Maj , 2012, 13:28 »
Vi har prøvet det med gedekid, der kunne ses fra vejen. En far ville absolut købe en enkelt lille gimmer til sit barn ::). Han forstod slet ikke at vi dels ikke havde for mange, dels behøvede det lille pus stadig sin mor og de andre kid - og at vi altså ikke solgte men selv spiste et overskud.
Vi har også prøvet at genboen kom og bestilte fem juleænder "for at støtte os". Han ville give 50 kroner stykket!
Folk regner åbenbart med at det drejer sig om penge når man har hobbydyr. Og at alt er til salg.
Mærkeligt :(.
Jeg vil også gerne købe juleænder til 50 kr stk :-)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 05 Maj , 2012, 19:11 »
Kan man få rabat, hvis man bestiller 5 juleænder til kr. 50 stykket, Kirsten ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 05 Maj , 2012, 19:26 »
@Marianne Vedel...jeg skal til Vestjylland på tirsdag, så jeg kommer lige forbi dig og udvælger de 4-5 køneste høner du har...jeg mangler lidt nye fjerpiger her. Vi kender jo hinanden så jeg regner med, at det er til det bliver til gratis vennepris ;) ...vi ses.

Folk er altså undrlige :o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 05 Maj , 2012, 20:11 »
Nogen mennesker har da bare ingen samvittighed  <B . Men jeg vil da også gerne lige bestille billige juleænder ( for at støtte jer med ænder, naturligvis  *f ) og selv udvælge de høns som kunne passe her. Så er de vel automatisk til salg.... ::) MIG MIG MIG  *g
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #11 Dato: 05 Maj , 2012, 20:26 »
Jeg har været ude for det samme med rugeæg, efter at have sagt nej flere gange, gik han og var meget sur over ikke at have fået æg med hjem.
Næste dag havde jeg haft indbrud i huset og alle de æg der var i huset var væk, havde han været der efter lukketid? "ja" siger jeg, han var den eneste der havde spurgt efter æg, og alle dyrene var stadig i huset, så mon ikke det var ham! jeg ved det ikke da jeg ikke har nogle beviser.
"Morale" stjæl ikke mine ubefrugtede æg.
Det dér lyder fuldstændig vanvittigt. Hvad pokker tænker folk dog på?! :o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 05 Maj , 2012, 20:33 »
Det giver stof til eftertanke, hvis folk der kommer er "lidt" for meget intr. i hvad der er på matriklen.  <A
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 05 Maj , 2012, 21:34 »
@Marianne Vedel...jeg skal til Vestjylland på tirsdag, så jeg kommer lige forbi dig og udvælger de 4-5 køneste høner du har...jeg mangler lidt nye fjerpiger her. Vi kender jo hinanden så jeg regner med, at det er til det bliver til gratis vennepris ;) ...vi ses.
Jeg ville da virkelig ønske, du kom forbi, et par hønekyllinger til vennepris kan jeg da nemt klare og også en håndfuld rugeæg /o Nå ja også en kop kaffe eller to.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #14 Dato: 05 Maj , 2012, 21:36 »
For mig det er ikke over hoved mærkeligt. Folk (ikke tror, de ved) at alt er  for MIG. Jeg  fik en  besøg ca  to uge siden en ældre ægtepar  som bare medte at de skal have ruge æg fordi en af deres høne er gået i skruk og jeg havde en hane dvs jeg  havde ruge æg. Jeg  måtte sige at jeg  havde ingen  æg til overskud. Så gig de til min mand  som er en  engel og kan ikke sige nej til folk og  fik en aftale at vi kan  bytte æg en til en. Boh aftale er en aftale og jeg  måtte følge kæresten  de  fik 4 ruge æg men  jeg  fik kun tre æg tilbage :P med aftale at de kommer senere med flere.
Noh 14  dag  senere jeg  måtte af nysgerrighed gå til dem at er det blivet  til noget?. Nej det  ikke blevet noget  fordi hønen er  gået fra reden  men jeg  kan  få min æg tilbage ;D
jeg er uforskammet og  utaknemlig og  sagde at de kan bare  behold din rådne  æg kan du /o
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand