Hej gutter/gutinder!
Jeg skulle gerne modtage 8 moskusællinger om 3 uger. Jeg skal derfor igang med at lave indhegning til dem.
Har vi nogle kyndige folk der kan give mig et bud på, hvor meget plads der kan anbefales til en flok af dem? Planen er at beholde 1.2 eller 1.3, resten skal slagtes til jul. Ligeledes er planen at "lave" ællinger når der næste år er sæson igen.
Jeg ved godt en indhegning aldrig kan blive for stor, men havde selv påtænkt noget i stil med 7x15 meter, altså omkring 100 kvm. I indhegningen skal der også være plads til en nedgravet murebalje og en eller anden form for bolig til basserne.
Er dette ok, eller overhovedet ikke anbefalelsesværdigt?
Dernæst lidt spørgsmål om sikkerhed ved indhegningen. Jeg påtænkte at bruge trådhegn i 110 cm højde, med kyllingenet forneden så eventuelle ællinger ikke kommer på udgang uden ledsager.
Ligeledes vil jeg have elhegn omkring, så ham den rødhårede ikke snupper dyrene. Hvor mange joule skal jeg regne med slår til? (i bogstavliste forstand) Og hvordan skal de elektriske tråde placeres? Jeg havde selv tænkt en tråd 5 cm, en tråd 15 cm og en på toppen af hegnet med strøm i, og som omkring 5 cm udenfor hegnet?
Det var vist hvad jeg havde i denne omgang

Gode råd modtages selvfølgelig med største fornøjelse.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Jonas + familie