Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kalkunkyllinger  (Læst 1523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Kalkunkyllinger
« Dato: 02 Maj , 2012, 09:35 »
Min datter var lige opmærksom i forgårs og fik reddet to kolde rugeæg, som hønen havde forladt, ind i rugemaskinen og vupti, så kom der lige to fine kalkunkyllinger her til morgen  *p
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Kalkunkyllinger
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2012, 09:50 »
Nååårrrh hvor er de søde. Godt de fik chancen.  /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2012, 13:31 »
Arg det er altså en god datter, du har ;-) sælger du evt kalkun æg om en 1,5 måneds tid? ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2012, 15:24 »
Arg det er altså en god datter, du har ;-) sælger du evt kalkun æg om en 1,5 måneds tid? ;-)

Jeg tror desværre ikke at jeg har kalkunæg om 1½ mdr. da begge mine kalkunhøner har lagt sig skruk og (forhåbentlig) får kyllinger om ca. 3 uger. Men så er der jo kyllinger til salg  ;)
3 heste og en pony

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Maj , 2012, 10:35 »
Det lyder spændende. Måske vil jeg gerne købe nogen af dem. ;) Har ikke haft held med at ruge nogen ud så det kunne jo være løsningen.  /o

Håber du får en masse. hi hi
Mvh Lene

2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #5 Dato: 03 Maj , 2012, 19:42 »
Jeg skriver herinde når der er kommet kyllinger, så kan du jo bare give besked hvis du vil købe nogle  /o
De er MEGET søde som små kyller  ;)
3 heste og en pony

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Maj , 2012, 20:39 »
Det lyder godt. De er nemlig rigtig søde som små og rigtig sjove når de bliver store.  /o
Mvh Lene

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 03 Maj , 2012, 20:59 »
Min enlige kalkun, Bella går sammen med hønsene, de ser ud til at hygge sig sammen.
Hun er enormt opmærksom, hun ser f.eks. straks, hvis der er en rovfugl højt, højt oppe i luften, så højt at jeg faktisk knap nok kan se den, og så advarer hun med en helt speciel lyd. Her til aften, hvor jeg gik hos høns og kyllinger, kom hun så med en anden advarsel, som fik kyllingerne til at styrte afsted, det var så en nabokat, hun så på lang afstand.
Indtil videre har hun lagt over 40 yderst velsmagende og meget store, smukke æg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03 Maj , 2012, 21:03 »
Hold op hvor er de kønne!!! *p Og det er selvom jeg ikke kan forstørre billedet  ;D

Tillykke tillykke  ;D

Hold dem væk fra mig, jeg kan ikke tåle tanken om de ikke er i nærheden af Bornholm. Jeg kunne så godt tænke mig et par skikkelige Bellaer her i haven  ::)

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #9 Dato: 03 Maj , 2012, 23:50 »
Kalkuner er bare så skønne. Og jeg er vældig spændt på, hvordan det kommer til at gå med de æg vi har i rugemaskinen nu. :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 04 Maj , 2012, 22:28 »
Ja for pokker...I skal skrive herinde, når de har kalkunkyllinger til salg eller allerhelst æg ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #11 Dato: 04 Maj , 2012, 22:38 »
Nu fik vi lige lyst de 30 kalkunæg, vi har i maskinen lige nu, og det ser ud til, at der er noget i de 26 af dem.

-Måske kan vi "finde" et par rugeæg... :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 04 Maj , 2012, 22:39 »
Åh, det kunne være fedt.. Men jeg har først plads om 1,5 måned  :(
Mette

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #13 Dato: 04 Maj , 2012, 22:44 »
Åh, det kunne være fedt.. Men jeg har først plads om 1,5 måned  :(
Jamen det tror jeg sagtens vi kan finde ud af :) Umiddelbart har vi ikke planer om at lægge flere i maskinen i år, og hvis vi gør, så bliver det om ca. 3 uger, og så skulle der muligvis kunne blive lidt æg til dig også :)
Hilsen Tina

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 05 Maj , 2012, 22:00 »
Jamen det tror jeg sagtens vi kan finde ud af :) Umiddelbart har vi ikke planer om at lægge flere i maskinen i år, og hvis vi gør, så bliver det om ca. 3 uger, og så skulle der muligvis kunne blive lidt æg til dig også :)

Yeayy :)
Mette