@Nina - hvis skaden er sket - du skriver at alle dine sussex er slidte på ryggen, så synes jeg ikke, at det kan betale sig at give dem tøj på nu. De får ikke nye fjer på ryggen, før de går i fæld...sandsynligvis i efteråret. Når de nye fjer så begynder at dukke op, så kan du have hønsedækkener klar.
De fryser alligevel ikke ryggen nu, hvor det bliver sommer 
Jeg har en høne med bar ryg, og jeg synes da i høj grad det kan betale sig at give den dækken på, for den har fået trådt hul i det bare skind af hanen, og der vil en lille frakke jo tage af, når han træder hende.
Jeg ville til gengæld aldrig give dem dækken på hvis de var i fuld fjerdragt, da jeg ikke gad se på 20 høns med trøje på for at de ikke skulle blive slidt.
Alle de andre er også slidt men ikke bare, så jeg tænker det er hanens ynglingshøne.
Sidste år sendte jeg hanen til himlen da ruge tiden var ovre, og jeg ikke behøvede flere befrugtede æg, og så fik hønerne fjer igen.
Man kan jo også tage hønen fra + en til selskab, og lade dem gå og hygge sig for sig selv, men det kræver jo en del plads, og er ikke muligt her i kyllinger tiden, så altså frakke på til den bare indtil der igen er fjer, og de komemer også uden for fældetid, mine skrukker får fjer mens de skrukker, og det er ikke i deres fældeperiode.
Der er mange muligheder, men man skal lige gøre sig klart hvad man vil opnå.