Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår kan kyllingerne gå sammen med de andre?  (Læst 2638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne S

• Passiv bruger
Hvornår kan kyllingerne gå sammen med de andre?
« Dato: 01 Maj , 2012, 19:51 »
Min Høne ligger på 10 æg og der skulle gerne komme kyllinger på søndag. Vi har sat skillerum op til de andre høns (3 høns og en Hans). Men når kyllingerne nu kommer, hvor lang tid skal der så gå inden de kan gå sammen med de andre. Det er gul Orpington.
« Senest Redigeret: 01 Maj , 2012, 20:00 Fra Susanne S »

Offline Halldor

• Bruger
Sv: Hvornår kan kyllingerne gå sammen med de andre?
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2012, 21:35 »
Det kan du næsten fra begyndelsen. Hønemor vil passe på kyllingerne. Men mange giver den ro og rum for sig selv i nogle dage så kyllingerne kan lære at følge moren og at kende dens lyde.
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2012, 21:41 »
Der er desværre også nogle der mister kyllinger når de lukkes for tidligt sammen med resten af flokken.. :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2012, 08:01 »
Mine skrukker går sammen med de andre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Maj , 2012, 08:18 »
Jeg har også de sidste mange gange haft skrukhøne med kyllinger gående sammen med resten af flokken. Det har aldrig været et problem.....
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 Maj , 2012, 20:16 »
Min skruk har et lille hus for sig selv og kyllingerne, men der er åbent så hun kan gå på visit i hønsehuset og bruge hele hønsegården sammen med de andre høns og hanefar. De første dage var hun lukket i en lille indhegning inde i hønsegården, men det var mest fordi jeg skulle have ekstra kyllinger sat til hende efter nogle dage.  :D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk