Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingernes klatter, Coccidiose?  (Læst 2141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Kyllingernes klatter, Coccidiose?
« Dato: 30 April , 2012, 14:08 »
En af kyllingerne står og hænger med lukkede øjne, imens de andre fare rundt. Den laver så en vandig slimet klat og mine alarmklokker ringer.

Jeg vælger straks at sætte dem alle ned i en kasse med avispapir så jeg kan skifte bundlaget OG se evt. lagte klatter i kassen.

Her er et par af de klatter som er lagt og tager jeg fejl eller er der ikke blod i klatterne?

Jeg overvejer kraftig til at aflive den svage kylling eller skal jeg fluks på fat i noget medicin? Hvis det da er tegn på Coccidiose. De går lidt tæt nu og min plan er at de inden for de næste dage skal over i noget større.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Kyllingernes klatter, Coccidiose?
« Svar #1 Dato: 30 April , 2012, 14:24 »
Jo jeg giver dig ret :/
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #2 Dato: 30 April , 2012, 14:26 »
Det ligner til forveksling den slags klatter, jeg havde for nylig. Tog et par med ned til John Bennedsen i Ørslev, han har heldigvis forstand for høns.  Han undersøgte klatterne, og der var tale om coccidiose.  Han har Esbetré på lager og ordinerede tre dages behandling, og alle klatter var herefter fine. Jeg mistede ingen kyllinger på den konto.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 April , 2012, 15:17 »
Det ligner til forveksling den slags klatter, jeg havde for nylig. Tog et par med ned til John Bennedsen i Ørslev, han har heldigvis forstand for høns.  Han undersøgte klatterne, og der var tale om coccidiose.  Han har Esbetré på lager og ordinerede tre dages behandling, og alle klatter var herefter fine. Jeg mistede ingen kyllinger på den konto.

Jeg valgte at aflive den svage kylling og tog den + de klatter jeg har vist med til John. Nu venter jeg bare på svar.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 April , 2012, 16:03 »
Har lige talt med dyrlægen og der var ingen Cocidier overhovdet. Derimod havde den stadig sin blommesæk, da han åbnede den? Hvilket vel må betyde at dens fordøjelse ikke har virket ordentligt?