Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ancona.  (Læst 6143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thorleif

• Gæst
Ancona.
« Dato: 29 April , 2012, 11:57 »
Findes der nogen i Danmark der avler denne vidunderlige gamle race serioest? Jeg har en kammerad her i Wales der goer, og han vil gerne bytte 12 aeg med noen. Billeder af foreldredyrene, please. Og detaljer om dyrenes oprindelse/blodlinier, saa meget som muligt.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ancona.
« Svar #1 Dato: 29 April , 2012, 12:05 »
Der er en specialklub for :Ancona, Italienere og Legbar.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 29 April , 2012, 12:38 »
Har de en hjemmeside?

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 29 April , 2012, 12:44 »
En af hans hoener.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 29 April , 2012, 12:51 »
Nej, det har de ikke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29 April , 2012, 13:04 »
Saa haaber jeg at der findes en eller flere serioese avlere der ser dette. Hvids der er en Dansk avler der ikke har Engelske blod-linier, saa er dette et fantastisk tilbud. Min ved Ifan's dyr ser godt ud, men han er desperat for Europeisk ud-krydsning, og han taler ikke Italiensk, saa han finder det litd svaert paa de Italienske hoenseforum.

Offline Carsten Blohm

• Bruger
« Svar #6 Dato: 29 April , 2012, 13:05 »
Hej

der er en PM på vej til dig :)
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #7 Dato: 29 April , 2012, 16:35 »
Han sendte mig nok et billede. Jeg tror det maa vaere den samme hoene.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 April , 2012, 16:43 »
Der var ihvertfald en masse fine Ancona æg til Ægge-LU
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

thorleif

• Gæst
« Svar #9 Dato: 29 April , 2012, 16:54 »
Ja, jeg saag det, det var det der fik mig til at taenke. De er meget sjeldne her i UK nu, og det er synd, det er jo slig en fantastisk race.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 29 April , 2012, 17:09 »
I det "Grønne Blad" nr. 3/2012 var der en artikel om Ancona.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

thorleif

• Gæst
« Svar #11 Dato: 29 April , 2012, 17:34 »
Fortelder artikelen hvor mange i Danmark der har Ancona?

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 29 April , 2012, 17:37 »
Ikke antal, kun at der desværre er få avlere af denne dejlige race. Så den er også sjælden i Danmark.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

thorleif

• Gæst
« Svar #13 Dato: 29 April , 2012, 17:50 »
Den er sjelden overalt. Men, enig. Den er bare dejlig. Den maa jo bevares. Og Danmark har jo en hel masse racer der resten af verden soeger. Danmark er nog en vigtig ressurs for gener til mange sjeldne racer. Se bare paa dine Jersey Kaemper. Du har haft dem i 12 aar? og du er ikke sikker paa hvor de stammer ifra? Medst sandsynligt Tyskland? Engelske avlere vilde nog kaempe for at faa fat i aeg ifra dig, men det er desverre saa faa alvorlige avlere af racen, og de der avler, forstaar ikke hvorfor deres dyr bliver mindre, og har daarlig frugtbarhed. Der er nog mange racer der kommer til at forsvinde de neste 20 aar. Desverre. Ved at bringe ind friske blodlinier iblandt, faar man en frodighed der nesten kan sammenlignes med at  blande to racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 29 April , 2012, 18:06 »
Jo, jeg startede i tidernes morgen med høner fra Danmark og en hane fra Tyskland. Ham som jeg samarbejdede lidt med i starten fik fra Holland. Da Jersey Kæmper skulle være bedre i Holland end Tyskland.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: