Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsefeber ramte kæresten før mig...  (Læst 765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
Hønsefeber ramte kæresten før mig...
« Dato: 28 April , 2012, 22:47 »
Ja min søde kæreste har hele tiden været skeptisk over det at skulle ha høns. Hvad jeg ikke har hørt om ræve, rotter og lugt gener er ikke småting. De havde høns da han var meget lille og han havde ikke rigtig noget forhold til det, andet end han husker det gav rotter.  :-[ ikke den beste at overtale til hønsehold kan i nok forstå :o.

Nåh men idag starter vores projekt hønsehus til de kommende damer og herre. Og han har virkelig hygget sg med det. Og imorgen skulle vi være klar til at kunne ligger sand ind og sætte sidde/sove pinde op.  ::) ;D /o

Lars (kæresten) får så besøg af en der har høns selv så mange han ikke ved hvor mange der er. De sælger æg ved vejen og kan komme af med alt hvad hønsne kan ligge, det jo skønt. Så kommer Lars så ind og siger det er da nok en helt gal race jeg vil ha gang i for dem ham hans bekendte havde lagde store flotte æg og helt sikkert hverdag (hybrider) nok isa Brown eller den dur de ser sådan ud. Jeg havde overvejet dem da de jo er flotte og ligger gode æg, men så de ikke så gode til kyllinger og skrukke. Så jeg er faldet for en solid landhøne. Så vi kan få kyllinger.. Men nu virker det da til vi ender med en måske blandet besætning :P haha det er lidt sjovt nu er vi åbentbart to om at åls ligge i hønsehuset  /o
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hønsefeber ramte kæresten før mig...
« Svar #1 Dato: 28 April , 2012, 22:55 »
så har i vel bygget huset stort nok?? Hvis i skal ha et stamme hver af en eller anden race, plus det løse kræver det jo en smule plads ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 April , 2012, 23:10 »
Hej Jes. Jo der er plads til udvidelse. Det er lavet 2x3 nu og helt til loftet selvfølgelig. Der er plads til 3 af den str. Men nu skulle vi jo bare starte med vores 1.5 landhøns jo ::) det bliver bare såååå hyggeligt...
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #3 Dato: 28 April , 2012, 23:27 »
He he... Ja, sådan kan det jo gå :D

Her er det også mig der har høns... Og så er det bare manden der fodrer, bygger og går rundt i hele haven og leder efter æg/høns/kalkuner ;) -Og det er så også manden, der lige har købt min forsinkede fødselsdagsgave/tidlige morsdagsgave/tidlige fødselsdagsgave (Jeg har fødselsdag i september): en 'lille' rugemaskine til 72 hønseæg (40 kalkunæg). Dog blive nye dyr oftest betalt af min egen lomme, ligesom det også er mig selv, der kører landet rundt for at hente dem ;)

Jeg er sikker på, at I nok skal blive glade for jeres høns, og at det nok skal ende med at gribe om sig med tiden :D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 29 April , 2012, 07:59 »
Det er helt sikkert en stor fordel at begge parter er interesseret og indforstået i samme "projekt".

Jeg har desværre set forhold, hvor det kun var den ene part, som havde interessen og den anden part helst så dem hen hvor peberet gror.
Dette må være en MEGET ulidelig tilstand.

Ligeledes hvis man skal tigge og bede, for bare at købe et par høns mere.

Danske Landhøns er en dejlig race.

Husk at hvis der sælges æg ved vejen, så skal disse være salmonella kontrolleret (4 gange om året) og komme fra høns, som kommer fra et salmonella kontrolleret rugeri.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 April , 2012, 08:30 »
Det er jeg sikker på han har helt styr på altså det med salmonellaen..

Det kunne da være helt fantastisk at det var noget vi kunne dele... Vores søn er lige fyldt 1år og vi venter en lille mere til okt så det var jo også med henblik på at de små skulle kunne få glæd af dem. Et rigtigt familie projekt /o..

Om lidt vender næsen imod jem og fix efter volierernet det bliver sååå fint ;D

Jeg kunne sætte billede ind hvis ikke det var fordi jeg ikke kan find ud af det fra iPhone eller iPad. Desværre..
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver