de kan blive så tamme en and nu kan blive.

jeg havde feks. tre andrikker der voksede op sen sommer. de kom op i hånden og fik varme som helt små (de havde en mor) og senere når de blev større blev de nusset på brystet. så snart de så mig kom de hen og nappede. skulle passe på ikke at træde på dem hele tiden.
de blev så senere sat ned til de andre og fik ikke gjord så meget ved det mere med at snakke med dem. den ene holdt lidt ved og blev solgt som at være rimelig klappe tam. de andre blev spist

de damer jeg har nu fra sidste år, som jeg har haft fra ællinger er så tamme at de kommer helt hen, men jeg kan ikke røre dem uden de flytter sig. jeg har aldrig gjord noget for at gøre dem tamme, og har mange gående sammen.
jeg slagter når de er 5-6 måneder gamle. sidste år var de 6 måneder og havde en rigtig fin størrelse. hanner 3-3,5 kg slagtet vægt. havde kun en enkelt hun til slagt og hun vejede 2 kg.
har haft dem helt nede for de mindste på 1,3 kg for hun og 2,6 kg for han. så har de været 5 måneder.
igen slagtet vægt, hentet hos slagteren. jeg har ikke prøvet at veje dem inden slagtning.
udrugning i maskine ved jeg ikke noget om, ænderne klarer det fantastisk godt selv.
har lige fået 20 ællinger. hun lagde 23 æg, 2 var ikke befrugtede og den ene kom ikke ud.