Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 høns med kyllinger - den ene tror jeg har slået nogle af dens anden kyllinger  (Læst 944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
Ja - jeg har 2 høns gående med kyllinger og hertil morgen da jeg skulle ud og se til dem var der 2 døde kyllinger, i går var den 1 som var blevet hakket ihjel.
Har lagt mærke til at den ene høne er ud efter dens anden små kyllinger - og i dag var der så 2 døde mere.
Har tænkt om jeg skal fjerne den høne som hakker ud efter de andre og lade da anden blive tilbage med alle kyllingerne. Eller er det bare det man skal forvente at der altid dør nogle af kyllingen ??? Har aldrig prøvet det før med kyllinger - så kunne godt bruge lidt gode råd. Hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Det er fordi de ligger for tæt de to skrukker.
De kan godt nogle gange acceptere hinandens kyllingerer, men i dit tilfælde er det klart, at de skal væk fra hinanden hvis du vil beholde nogle kyllinger.
Det er normal hønseadfærd, men det er ikke noget man som sådan skal regne med, at kyllinger dør på den måde.
Adskil de to madammer...

Offline jane

• Bruger
De gå op i den stor pavillion og har masser af plads - 2 etager - men de gå tit ved siden af hinanden - og når de lægger sig er der mindst 1 meter mellem dem.
Det sker hvis en af kyllingerne gå "forkert" at den ene hakker ud - og det er kun den ene af hønsen som gør det - den ander syntes at det er ok hvis hun har alle kyllingerne over hos sig.
Så ved ikke lige om det kan være rigtigt at de ikke har plads nok. - for som sagt så er der masser af plads til dem begge. Hilsen jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Jeg har i det ene rum 3 skrukker gående med kyllinger og de passer dem i fællesskab, og det andet rum 2, med samme fællesskab. Men kyllingerne er lige gamle, Er de også det hos dig??
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline jane

• Bruger
hejsa
Nej de er ikke lige gammle - der er ca 1 uge´s forskel på dem.
Men - dem så døde igår var en af hver - så hvad der lige sker - det kan jeg ikke rigtig finde ud af.
Håber ikke at der er nogle død kyllinger idag når jeg går op til dem - suk !!!
jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Jeg har sagt det flere gange, det er ikke altid høns vil dele børn med en anden, og slet ikke passe hinandens unger, det du er ude for er vel naturligt når ens egne gener skal overleve, jeg ved ikke om det er sådan for høns, men dette sker, og hos mig er de ikke sammen, før de små har 100 % styr på hvem der er deres mor, og slet ikke kommer i nærheden af en anden høne, og de bor ikke sammen.

Det går godt sikkert i de fleste tilfælde, men her er der altså ikke enighed om kyllingene
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn