Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger på græs-hvornår?  (Læst 6193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pnille11

• Passiv bruger
  • har en flok gul orpingtons samt 6 silker
Kyllinger på græs-hvornår?
« Dato: 21 April , 2012, 16:46 »
Hej. Jeg har kyllinger fra d. 4 april gående i en indedørs kyllingegård ( i garagen) med en skruk og ekstra varmelampe ( 15 kyller til en stor silkeskrukmor;-) derfor også lampen.
De trives og spiser og drøner rundt i deres kravlegård og nu tænker jeg at de skal begynde at komme ud på græs nogle timer hver dag og så ind og sove om natten igen.

Jeg har bygget en kyllingegård vi kan flytte rundt med på plænen ( lavet af en gammel sandkasse som har fået netlåg og også en kasse de kan krybe ind i når/hvis vejret er dårligt.)
Mit spørgsmål er så om det er for tidligt at de kommer ud i denne endnu eller om jeg kan lade dem være ude hele dagen i denne kyllingegård og så blot tage dem ind for natten??
Er det varmt nok og kan de klare sig med mor skruk om dagen og ingen lampe.....? de vokser godt til og mor kan ikke have dem under sig længere ret mange af gangen.
De har faktisk været ude 1 time idag, men så begyndte det at regne ret meget, så derfor skyndte jeg mig at få dem indendørs i deres " kravlegård" igen :D
De så ud til at være ok- men vil hellere være sikker på at jeg gør det rigtigt før jeg gentager "succesen"

Vh Pernille

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Kyllinger på græs-hvornår?
« Svar #1 Dato: 21 April , 2012, 17:51 »
Sagtens
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 April , 2012, 18:14 »
Vores skruk har kyllinger som er 2 dage. Hun tog dem med ud i dag. De bor ude i et lille hus i en lukket indhegning, uden varmelampe.  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 21 April , 2012, 18:34 »
Ja, lad dem endelig komme ud. Mine kyllinger i år kom på græs første gang da de var ca. 1½ uge ;). Skrukken skal nok holde dem varme, hvis de begynde at pippe fordi de fryser.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline pnille11

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 April , 2012, 19:51 »
Hej og tak for svarene.

Jamen så skal de da bare på græs hver dag- mener i også de allerde nu kan bo i gården permanent uden varmelampe og kun med mor skruk til at holde sig varme ??

Det vil nu være fint hvis de kunne det, så der bliver plads til næste hold kyller i kravlegården. /o

Vh Pernille

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 21 April , 2012, 19:54 »
Når du har en skruk, behøhøver du ingen varmelampe - skrukken klarer snildt at holde sine kyllinger varme, husk på hun også holdt æggene varme i de 21 dage det tog hende at ruge kyllignerne ud ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 21 April , 2012, 20:11 »
Så længe du har mulighed for at holde øje med dem, er det jo ikke et problem, men det kan da godt blive svært at holde varmen hvis det begynder at regne, og hun ikke kan have dem alle under sig. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pnille11

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 April , 2012, 20:23 »
Så længe du har mulighed for at holde øje med dem, er det jo ikke et problem, men det kan da godt blive svært at holde varmen hvis det begynder at regne, og hun ikke kan have dem alle under sig. /o
Netop det var også det jeg ku blive lidt bekymret for. Det rods alt nogle store kyllinger til en lille silke.Hun rugede jo også kun 5 ud selv og har så adopteret de andre 10.
 Jeg tror at jeg starter med at give dem nogle timer hver eftermiddag på græs og så kan de komme ind og sove hvor der både er en lampe og mor:-)
Hvornår kan de klare sig uden varme? Er det når de er omkring 5 uger eller??

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #8 Dato: 21 April , 2012, 20:37 »
Netop det var også det jeg ku blive lidt bekymret for. Det rods alt nogle store kyllinger til en lille silke.Hun rugede jo også kun 5 ud selv og har så adopteret de andre 10.
 Jeg tror at jeg starter med at give dem nogle timer hver eftermiddag på græs og så kan de komme ind og sove hvor der både er en lampe og mor:-)
Hvornår kan de klare sig uden varme? Er det når de er omkring 5 uger eller??

når de er næsten fuldfjerede
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn