Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: GPS  (Læst 2298 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: GPS
« Svar #15 Dato: 21 April , 2012, 09:50 »
Mærkeligt at man ikke kan købe livslang opdatering til TomTom. Det kan man da til Garmin.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 21 April , 2012, 11:06 »
Jeg har set mange Parrot der ikke fungerede optimalt.
Har været værkfører i autobranchen og måtte på et tidspunkt, bede kunder med problemer med Parrotten kører til den montør der havde installeret det. Vi gad simpelthen ikke rode med det. Ligeledes, fik vi brugte biler ind, med Parrot i afinstallerede vi det, så kommende købere af bilen ikke kunne hænge os op på det ikke virkede senere.

Du har sikkert så også set mange Parrot's der fungerede ;). En forudsætning for at noget fungerer ordentligt er, at det er monteret korrekt.

Som nævnt tidligere ser jeg ikke den store forskel i brugen af Parrot og Nokia CK 200.
Mvh
Erik Andersen

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #17 Dato: 21 April , 2012, 14:05 »
jeg fik installeret et parrot bluetooth i lastbilen, og det har ikke været skide godt. Jeg har fået skiftet boksen til den et par gange da de åbennart går i stykker. Den tom tom gps der sidder i har osse bluetooth, men jeg syns ikke det virker ret godt.. Gpsen er udemærket, men ikke det til telefonen. Lige nu har jeg en nokia bh et eller andet høre snegl til telefonen, og det virker ok selvom jeg ikke bryder mig om sådan en høresnegl ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #18 Dato: 21 April , 2012, 18:11 »
Jes. Det har jeg hørt før at de går i stykker når de er monteret i lastbiler. Ved ikke hvorfor.

Jeg kender dog flere der har gode erfaringer med det i personbiler. Den er nemlig super god i forhold til baggrundsstøj.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 22 April , 2012, 21:59 »
Tak for mange gode svar. Jeg er stadig i syv sind, jeg vil selvfølgelig betale det, det koster, men jeg vil hade at bruge mine penge forkert.
Det er rigtig dejligt, at man kan få lidt input her, så man ikke behøver at erfare det hele selv. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 22 April , 2012, 22:04 »
Den er nemlig super god i forhold til baggrundsstøj.

Jeg som kun kører personbil, og kun har prøvet Parrot og Nokia CK 200, ved ikke hvad du mener med baggrundsstøj.  *f *f
Mvh
Erik Andersen

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #21 Dato: 23 April , 2012, 11:25 »
 /o Pilegaarden. Jo der er faktisk meget baggrundsstøj i en bil og specielt fra motor og andet specielt når man køre på motorvejen. Og så er der den sensor der sikre at når den du taler med taler og det kommer ud i dine højtalere så kommer det ikke tilbage til ham via din mikrofon.

;D
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #22 Dato: 23 April , 2012, 18:40 »
Jeg som kun kører personbil, og kun har prøvet Parrot og Nokia CK 200, ved ikke hvad du mener med baggrundsstøj.  *f *f
jeg kører indimellem osse i personbil, og der er da en masse unødig baggrundsstøj ::) Har lagt mæke til at det er værst når konen er med på tur ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 23 April , 2012, 20:06 »
Tænk jeg synes det med baggrundsstøj er værst, når manden er med. *f  :o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #24 Dato: 23 April , 2012, 22:45 »
Hos os er det tale om forgrundslarm :o
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 23 April , 2012, 23:00 »
Ja, ja. Lidt underholdende og mindre seriøse indlæg skal der jo også være plads til herinde.

Den der baggrunds- eller forgrundsstøj må I sgu selv sørge for at lukke ned for. Den kan I ikke klandre hverken fabrikanter eller montører for.
Mvh
Erik Andersen

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #26 Dato: 24 April , 2012, 15:55 »
Ja, ja. Lidt underholdende og mindre seriøse indlæg skal der jo også være plads til herinde.

Den der baggrunds- eller forgrundsstøj må I sgu selv sørge for at lukke ned for. Den kan I ikke klandre hverken fabrikanter eller montører for.
Så tror da pokker at hverken mekanikker eller ørelæge kan fjerne den hylen for mit øre, som ikke findes i lastbilen ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 27 April , 2012, 23:47 »
Så fik jeg købt mig en gps, det blev en Garmin nüvi 3490 LMT.
Den har bl.a. stemmestyring, som rent faktisk virker helt vildt godt.
Den er nem at bruge, eg tror jeg bliver rigtig glad for den.
Til håndfri telefon får jeg en Parrot MKi 9200.
Nu må jeg bare styre min tålmodighed til d. 29. maj, hvor jeg efter planen får bilen. Der er GODT NOK lang tid til!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #28 Dato: 27 April , 2012, 23:59 »
Nu må jeg bare styre min tålmodighed til d. 29. maj, hvor jeg efter planen får bilen. Der er GODT NOK lang tid til!

Åh, du heldige asen. Den bil jeg har nu, bestilte jeg i juni 2011 og fik den først leveret 15 december 2011. Og så havde de alligevel formået at lave den anderledes end bestilt. Og nej det kunne ikke eftermonteres pga de elektriske systemer. Helt utroligt. Hvilket årstal er det lige vi skriver nu?
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #29 Dato: 28 April , 2012, 09:38 »
Heldigvis 2012 /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk