Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drivhus  (Læst 3240 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
Sv: Drivhus
« Svar #45 Dato: 24 April , 2012, 16:21 »
Til mit juliana 9,9 købte jeg lecablokke og gravede ned, så fastskruede jeg den nederste aluprofil, ned i lecablokken - nemt og billigt.

Mvh
Jens Madsen

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 25 April , 2012, 17:18 »
Til mit juliana 9,9 købte jeg lecablokke og gravede ned, så fastskruede jeg den nederste aluprofil, ned i lecablokken - nemt og billigt.

Mvh
Jens Madsen

Hej Jens

Støbte du det ikke på nogen måde ? jeg troede man skulle hælde noget mørtel eller noget i?

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 25 April , 2012, 17:28 »
Nej, vi støbte ikke men jeg kan ikke huske om vi limede dem sammen med lip - tror jeg faktisk vi gjorde.

Det vejer jo ikke noget særligt, så der er hverken sunket eller har "sat" sig.

Mvh
Jens

Offline Lone

• Bruger
« Svar #48 Dato: 28 April , 2012, 10:58 »
Glæden ved et drivhus kan siges meget enkelt med et billede. Og så er det endda ikke helt færdigt, det er derfor Bastian kan gå ud og ind af et 'manglende glas'. men han har opdaget, at der altid er tørvejr og ofte lidt lunere end uden for.
Og jeg har spist morgenmad der inde i dag  ;D
Den første krukke er flyttet ind, siden kommer 4 kapillærkasser.
Så må bænk og bord nok ud, men til den tid er det nok også for varmt at sidde der..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 28 April , 2012, 13:29 »
Da jeg fik mit drivhus, valgte jeg at få fliser i hele bunden og dyrke alt i kapillærkasser, Sidste år valgte jeg så at tage en række af fliserne op og lave et rammebed til tomaterne i den ene langside af huset. Jeg bilder mig ind, at jeg kunne smage forskel - nu blev de jo også gødet med hjemmelavet kompost af bl.a. hønsemøg  :). Agurkerne bliver fortsat dyrket i kapillærkasse og chili og krydderurter bliver dyrket i potter.

Et mega minus ved fliserne er, at de er blevet godt og grundigt undermineret af myrer  :(

@Lone: Tillykke med dit drivhus  <I Her er det også et af vores kats foretrukne opholdssteder  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat