Hej ANGI
Jeg var lige ved at skrive ADVARSEL i overskriften, men det var måske lige lidt for drama-agtigt.
Når det er sagt, så kan jeg IKKE anbefale det hus: jeg fik det i gave i nov., samlede det glad og fro, trods drillerier med om det nu ikke var til vagtler?! Kunne godt se det var lidt småt i det, men stolede naivt på producenten...
2 skønne dværgwyandotter flyttede ind for små 14 dage siden og lige inden skulle jeg liiige finde ud af noget med foder...og landede her på forum. En ny verden åbnede sig og jeg har siden forsøgt at lappe på det elendige bras:
Siddepindene til gården duer ikke; de er for små/tynde og systemet med kroge duer ikke, de vipper. Siddepindene inde i huset er også for små og de er kun hævet få cm over gulvet. Vi er derfor ved at lave dem om til gødningsbrædt og så lægter som siddepinde...
Plexiglas for trådnettet: det trak gudsjammerligt ind i soveværelset (huset kan ikke rigtig bruges til andet)
Bygget en lem, så der kan lukkes for natten og igen skærmes for direkte for træk.
Sat en plade bagpå stigen, da hønsene ikke kunne gå på de tynde tynde fingertrykke trin + lagt en lille plade, der hvor stigen slutter, da hønsene ellers snublede i mellemrummet, lige inden de nåede ind i huset (efter at pladen var sat på).
Lukket gården med plader på to sider, da der lige lovlig meget vind, hvor vi har sat huset.
Lukker lågen med en stor hulsten, da alle 3 hængsler rustede efter små 3 måneder.
Stigen tager uforholdsmæssig megen plads i den mikroskopiske gård og der er dårlig plads til at hænge foder og vand...Derfor futter madammerne rundt i haven fra morgen til aften

Når alt det sagt så er det fuldstændig fantastisk at have fået høns - det gir så meget dejlig puslen og komme-når-jeg-kalder og afsætning på goe rester osv.
Så fortvivl ikke - hønselykken venter

...og vi kunne sq være kommet et godt stykke for de 2000 kr, nu hvor vi er gået igang med at rydde det gamle brændeskur for at lave et ordentligt hønsehus med en opdelt gård til... Hønsedrømme har det nemlig med at vokse i en vis fart (hvem sagde Dværgmaran

)
Lykke til!
Louise