Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Påske kyllinger  (Læst 5697 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Påske kyllinger
« Svar #15 Dato: 05 April , 2012, 19:58 »
Ja ikke, hold op hvor de vokser, jeg troede det var dværge . . . (maran, se min profil ;)).... Næste hold er under planlægning, men først til når dette hold flytter ud af "indelukket".
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Påske kyllinger
« Svar #16 Dato: 05 April , 2012, 20:44 »
Hvor er det nogen skønne billeder!  /o Gerne flere.. ELSKER at se kyller....
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline LindaChristie

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 April , 2012, 20:50 »
Har solgt en hane til en fra forummet - og fik i den forbindelse 5 æg, i håb om at kunne ruge en ny flot Sussex-hane til min hønsegård i efteråret.
Men der er vist kommet lidt andet i kurven - for idag klækkede den yndigste lille sorte kylling - midt imellem mine lysegule Sussex'er. SÅ nu kan jeg spekulere lidt over, hvilken race det mon er - indtil jeg får fat i hønsemoderen. Sød lille begivenhed, midt i klækningen af alle mine Sussex'er - kører på maskinfuld nr. 2 a 50 - så det begynder at ligne hinanden temmeligt meget! God Påske til alle i forummet
Hønemor med en broget besætning:
8 Lys Sussex - 1,5
1,1 Huskatte
1,0 Grand Danois
1,3 franske væddere
6 franske vædder-unger
-og en stadigt varierende mængde af kyllinger!

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 05 April , 2012, 20:57 »
Ja det lyder som en overraskelse Linda. Men kan da være den arter sig. Har du billeder ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #19 Dato: 05 April , 2012, 21:01 »
Er på dag 18 i Madam blå med et hold brahma æg. Har netop stoppet motoren og hævet fugtigheden, så skulle gerne få lidt kyllinger sådan ca påske søndag.

I hønsehuset har jeg et par madammer der ruger tandem i en lidt for lille kasse (for to damer), MEN - da jeg lukkede for hønsene for et kvarter siden skulle jeg da lige checke om der var ved at ske noget. Og minsanten, om ikke de havde én lille gul kylling under sig. Det er svært at sige om der kommer mere. Der er 6-8 æg mere under dem, men det er jo ikke ofte at tandem-rugning giver gode resultater når det drejer sig om høns
Mvh
Erik Andersen

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #20 Dato: 05 April , 2012, 21:08 »
Her er et hold svenske sorthøns kyllinger som også er vist i en anden tråd hvor der er kommet en fejlfarvet :)

God påske her fra Åes
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 05 April , 2012, 21:12 »
Nåh hvor er de søde er de på svenske aviser ?

Pilegården Vi glæder os til at se billeder  :D Er sikker på at de er de skønnes te kyllinger  <L
med venlig hilsen
Kate

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #22 Dato: 05 April , 2012, 21:22 »
Nåh hvor er de søde er de på svenske aviser   <L

@Kate nej de er på Horsens posten  ;D
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 05 April , 2012, 21:33 »
Billeder skal der til. Naturligvis. Ellers er det jo aldrig sket.  ;D

Men må nok lige vente til de klækker i maskinen, eller til hønsene i huset beslutter at gå af reden.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #24 Dato: 06 April , 2012, 21:32 »
I hønsehuset har jeg et par madammer der ruger tandem i en lidt for lille kasse (for to damer), MEN - da jeg lukkede for hønsene for et kvarter siden skulle jeg da lige checke om der var ved at ske noget. Og minsanten, om ikke de havde én lille gul kylling under sig. Det er svært at sige om der kommer mere. Der er 6-8 æg mere under dem, men det er jo ikke ofte at tandem-rugning giver gode resultater når det drejer sig om høns

Her til aften var der 2 kyllinger under madammerne. Men det der tandemsrugning kan altså ikke anbefales. I formiddags da jeg lige var ovre at se til hønsene, var den ene ruger stået af reden, og kyllingen stod under redekassen og pippede ynkeligt. Redekassen sidder ca 40 cm oppe ad væggen. Jeg formoder at kyllingen har siddet under vingen eller i skørtet på den ruger der var gået af reden og på den måde kommet på afveje. Den blev skyndsomt sat op til den tilbageværende ruger, som kvitterede med et aggressivt hak i min hånd.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #25 Dato: 06 April , 2012, 21:36 »
det er uklogt at have små kyllinger i første sals højde, det ender altid med at en er kommet ned, og ikke kommer op igen, og den frustrerede mor fare forvildet rundt efter den der pipper oppe og dem der pipper nede, så ned på gulvet med dem alle sammen
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #26 Dato: 06 April , 2012, 21:42 »
Ina.
Jeg er klar over at det ikke er optimalt. Men der er stadig en 6-7 æg under madammerne. Er bange for at de bare skrider fra resten af æggene hvis jeg forstyrrer deres rugning.
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 06 April , 2012, 21:53 »
Har også rugning i gang. De skulle klække i går, torsdag, men der er ikke sket noget endnu. Har lagt dem i den lille blå og temperatur og fugtighed passer.

Har lyst nogle af dem i dag for at se om der var noget at komme efter og ud af de 3 jeg lyste var der noget der bevægede sig i to. Bare mærkeligt der ikke er sket noget endnu. Er spændt på om der sker noget i morgen. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #28 Dato: 06 April , 2012, 21:55 »
har du talt den dag du startede som dag 0 eller dag 1 det gør jo en forskel  ;D
Det skal være 0 + 21 dage
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #29 Dato: 06 April , 2012, 22:06 »
Uha - er det sådan man tæller?

Kan jeg så få nogen til at fortælle den der pipper i Madam Blå at den er 3 dage for tidligt på den.  ;D
Mvh
Erik Andersen