Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine, nogen der kender denne model?  (Læst 5865 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
Rugemaskine, nogen der kender denne model?
« Dato: 22 Marts , 2012, 20:46 »
Faldt over denne model. http://dyreriget.dk/hoens-vagtler-5/tilbehoer-101/rugemaskiner-105/rugemaskine-42-aeg-usamlet-1173.html
Er der nogle der kan fortælle lidt om den eller har erfaring med denne?
Leder efter en rugemaskine, men vil gerne have kapacitet og nogenlunde kvalitet til en billig penge omkring 2000 kr.
Evt. andre godt/billige forslag evt. andre modeller til byg-selv!
Er det nødvendigt både at have ruge- og klækkemaskine? Kan dette ikke foregå i samme maskine? ???
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Rugemaskine, nogen der kender denne model?
« Svar #1 Dato: 22 Marts , 2012, 20:53 »
Rugning og klækning kan sagtens findes i samme maskine, tror faktisk de fleste kan.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
« Svar #2 Dato: 22 Marts , 2012, 21:05 »
Men skal de så have højere fugtighed eller temperatur under klækningen i forhold til rugningen?
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 22 Marts , 2012, 21:14 »
Man hæver fugttighed i alle rugemaskiner når 1. æg sprækker, ellers få man ikke mange kyllinger ud.
Temperatur er ens under hele perioden.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 Marts , 2012, 21:17 »
Så lige, at du var ude efter kapacitet og en nogenlunde kvalitet.
Jeg syntes du også skulle se America´s Træmotorrugere, de er også kvalitet og her fåes kapacitet så det batter.
Har selv en af disse skabs Træmotorrugemaskiner, og er enorm godt tilfreds.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 22 Marts , 2012, 21:24 »
Angående flamingo fladrugemaskiner, tja tjo jeg kender en som har haft stor succes med en sådan.
Ihvertfald den første han havde, så solgte han den (han er en on/off hønseholder) og på et tidspunkt købte han en ny, som han vist ikke rigtigt kunne med.

Men desværre har jeg også hørt at den skulle være noget ustabil. Endvidere skal æggene også vendes og luftes hver dag.
Den kan dog også fås med automatisk ægvending.

Jeg ville til hver en tid vælge en træ motorrugemaske - fuldautomatisk. Okay de er noget dyrere, men de kører også stabilt og holder i rigtigt mange år.
« Senest Redigeret: 22 Marts , 2012, 21:27 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #6 Dato: 22 Marts , 2012, 21:36 »
Jeg kan tilføje til Lene´s bemærkning til den såkaldte "Flamingo Fladruger", at jeg havde sådan en i 80`erne, den holdt i ca. 10-12 år og rugede mange kyllinger ud, den var OK. Så fik jeg efterfølgende 2 af disse igen, og de holdt kun 2-3 år hver.
Så måske kvaliteten af denne model er blevet ringere. Sådan oplevede jeg det også.

Offline AnitaL

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 Marts , 2012, 22:09 »
Lige præcis en Huva Bator som på billedet, har jeg bestilt hjem fra USA. Den er med hygrometer, luftcirkulation og automatisk vender. Koster $123,- plus fragt 70,- Der er masser af info om den på youtube. Men jeg skal fortælle hvordan det er gået om en mdr tid  :)

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
« Svar #8 Dato: 22 Marts , 2012, 22:38 »
Tak. For svarene. Kan godt være det skal være en "dyrer" model hvis den skal holde i flere år. Men hvis en flamingo holder i 2-3 år til 7-800 kr. Så er det alligevel en del af dem der kan købes føre man rammer samme pris som på en dyr, hvis i forstår :)
Louise Strømvig

Høns i haven

• Gæst
« Svar #9 Dato: 22 Marts , 2012, 23:32 »
Tak. For svarene. Kan godt være det skal være en "dyrer" model hvis den skal holde i flere år. Men hvis en flamingo holder i 2-3 år til 7-800 kr. Så er det alligevel en del af dem der kan købes føre man rammer samme pris som på en dyr, hvis i forstår :)
Den du linker til koster 1260kr. Og dem der køber billigt i USA, glemmer lige at sandsynligheden for at den bliver taget i tolden er temmelig stor. Og så er prisen pludselig den samme som her i Danmark men uden garanti.
Og så skal man aldrig købe en med manuel vending. Det mindste må da være halv automatisk, så man undgår at skulle åbne hver gang æggene skal vendes.
Her er en til 56 æg og med halv automatisk vending. Pris 1125 bragt til din dør = http://www.ebay.de/itm/Inkubator-Brutkasten-Brutmaschine-Brutapparat-Bruter-/250887751936?pt=de_haus_garten_tierbedarf_reptilien&hash=item3a6a134900
Og samme model med fuldautomatisk vending til 1538kr = http://www.ebay.de/itm/Inkubator-Brutkasten-Brutmaschine-Brutapparat-Bruter-Brutschrank-Motorbruter-NEU-/260963042616?pt=de_haus_garten_tierbedarf_v%C3%B6gel&hash=item3cc29c0538
Husk køb altid inden for EU. Så er der ingen told.

Offline Louise Strømvig

• Passiv bruger
  • Nyder livet på landet!
« Svar #10 Dato: 23 Marts , 2012, 08:33 »
Tak kigger jeg på.
Faldt over denne tråd i går og tror jeg vil være med i puljen om 4x c-rom 50 pro til 3's pris. Så er det lidt mere overkommeligt i pris og fuld automatisk. Ja, den klare vel det meste! :)
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24273.0
Louise Strømvig

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #11 Dato: 23 Marts , 2012, 08:39 »

Jeg forstår fuldt ud, den økonomiske fordel. Men jeg har prøvet at stå med en Flamingo Fladruger, der stod af 5 dage før klækning.
Så er sparede penge, trælse.

Offline Piapus

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 22 Marts , 2013, 10:07 »
Hej Anita.. Har du evt et link til din rugemaskine.. Og er det den du snakkede om i går??