Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vindue og isolering...?  (Læst 1600 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FamHeimann

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Vindue og isolering...?
« Dato: 19 Marts , 2012, 09:28 »
Nu har jeg fundet det hus jeg regner med at bygge... halleluja for internettet  /o

Men jeg har to spørgsmål... Det ene er vedr. isolering... Min ene dagplejeforældre sagde at jeg skulle isolere huset med flamingoplader for ellers ville hønsene blive syge..? Er det rigtigt...
Jeg havde i første omgang ikke tænkt at isolere men bare have et hulrum imellem udvendig beklædning og indvendig beklædning (som jeg påtænker at kalke).

Det andet spørgsmål er vedr. vinduer... Bruger man et rigtigt vindue af glas (hvis ja hvor dælen finder jeg så sådan et?) eller bruger man et vindue af plexiglas..?

Jeg skal have vinduet på forsiden ud mod haven og døren kommer til at være i siden og så hønselemmen på forsiden også...
Gift med 1.0 fantastisk mand og mamma til 1.2 skønne unger + 0,1 tæske lækker golden retriever og så liiige 2,0 tykke niner :)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Vindue og isolering...?
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2012, 10:57 »
Dit hus behøver ikke at være isoleret , bare at der ikke er træk og fugt.
Vinduet kan du købe brugt, prøv igen internettet, DBA eller GOG. Jeg købte selv mit på en byggegenbrugs, (Christiana`s faktisk, så mine høns er lidt fristads agtige ;) )
Husk at du ikke skal sætte vinduet i den side hvor solen (når den engang kommer ;) ) kan opvarme huset så hønsene får det for varmt.

Hvis du fylder noget i hulrummet, så sørg for at det ikke er muligt for mus eller rotter at flytte ind der. Det vil nemlig være et oplagt sted for den slags at bo.
Isolering vil tage en del af lyden så hvis du påtænker hane og har naboer er det altså en god ide.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Vindue og isolering...?
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2012, 21:11 »
jeg har sat et lille bitte vindue i mit hønsehus, og det er faktisk en skabslåge som jeg fik. Virker ganske godt og kostede gratis :D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Vindue og isolering...?
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2012, 22:44 »
Bruger man et rigtigt vindue af glas (hvis ja hvor dælen finder jeg så sådan et?) eller bruger man et vindue af plexiglas..?

Man kan bruge begge dele.
Når en rude smadrer i en af tilbygninger her hos mig bliver den skiftet med plexiglas da jeg synes det er lettere at arbejde med.
Plexiglas er relativt let selv at skære til. Det kan feks gøres med en stiksav. Det er her vigtigt at vælge en ikke for grovtandet klinge (for at undgå splintring) og at køre med relativ lav hastighed på klingen (for at undgå smeltning).
Mvh
Erik Andersen