Jeg synes at have fået nogenlunde kontrol over 'dyret' nu.
Fugtigheden er rimeligt konstant, med variation indenfor +/- 0,5 %, ihvertfald i løbet af de første 16 dage af nuværende rugning. Hygrometret fra TFA står på 40 % det meste af tiden, og kun en sjælden gang imellem går det ned på 39%, og når det sker kommer det hurtigt tilbage på 40%.
Temperaturen har været lidt mere drilsk. De første dage af nuværende rugning var jo med en Rosenborg vejrstation placeret i maskinen sammen med 23 æg. Og det gik fint lige de første dage. Helt stabil temperatur. Men så pludselig begyndte vejrstationen at vise forhøjet temperatur (38,6 g), så justering på maskinen, og temperaturen kom ned igen. Efterat vejrstationen blev udskiftet med måleinstrumentet fra TFA har jeg en enkelt gang observeret at temperaturen pludselig var steget. Ny justering på maskinen. Og et par dage senere står den så for lavt (36,8 g). Endnu en justering på maskinen.
Men de sidste 5-6 dage synes den at være blevet meget stabil. Visninger på TFA-en svinger mellem 37,7 og 37,9 g.
Jeg har her til aften lyst de tilbageværende 16 æg og de ser ud til at udvikle sig fint. D-dag er lørdag eftermiddag, så det ser jeg selvfølgelig frem til.