Det er min første rugning så har ikke så meget at holde det op mod. Er det et okay resultat? Eller skal jeg have ny hane 
Det er nok ikke så tosset endda.

Der kan være mange grunde til at der ikke kom flere, men en væsentlig grund er sandsynligvis befrugtningen af æggene, som også Martin henviser til. Er æggene ikke befrugtede er det jo ligegyldigt hvor god en maskine man har anskaffet.
I min farvelade af rugeæg havde jeg blandt andet 3 fra blå/sort Orpington (de 3 yderst til venstre på det billede jeg lagde ind). De var alle 3 blanke, så det trækker jo hurtigt ned i statistikken. For Araucanaæggene (i venstre side af maskinen på tidligere omtalte billede) havde jeg fået at vide at jeg ikke måtte forvente mere end 50 % befrugtning, og det synes at holde stik.
Af Maranæggene var ihvertfald 2 tomme (det kniber med at gennemlyse resten), så 25 % helt sikkert til ingenting. Brahmaæggene ser ud til at være meget fint befrugtede, men der skal nu nok stadig være 1-2 der 'står' af.
Og endeligt, af de sidste Araucanaæg (yderst til højre) er 3 af 16 æg pillet fra.
Så 12 ud af 48 startede æg, ser ikke ud til at give resultat. Og der smutter efter al sandsynlighed lidt flere ifm med klækningen.
Så et udbytte på 2/3 (67 %) er nok ikke at kimse af.
Smider du lidt billeder ind af dine kyllinger? Du ved - uden billeder er det ikke sandt.