Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny hane flytter ind  (Læst 4908 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

• Passiv bruger
Ny hane flytter ind
« Dato: 18 Marts , 2012, 07:59 »
Ja, så vovede jeg pelsen, og fandet en wyandot hane i stor. Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, skulle denne ikke være den mest højlydte.
Utroligt spændende at se hvordan modtagelsen foregik... En efter en forsøgte hønsene at sætte "Ingolf" på plads, og det emmede af nervøsitet/spænding i hønsegården. Se video:
http://youtu.be/53ThbmFR5H4
Men allerede dagen efter var rangordenen ubestridt på plads, og alt er idyl igen!

Meeen, måske det var for tidligt jeg synes alt var vel, for her til morgen kom lillemanden søvndrukkent ned og sagde:
"Hanen vækkede mig med sin galen" :-o "Nej, han galer da ikke endnu" svarede jeg, og åbnede vinduet. Sandelig om ikkeder kom tre perfekte, omend lydmæssigt svage, hanegal.....
Så i dag skal jeg forbi tømmerhandelen og have stumper til at kunne holde ham inden døre indtil kl 0800 i weekenderne. Må hellere i gang med at smøre naboerne med lidt æg :-)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Ny hane flytter ind
« Svar #1 Dato: 18 Marts , 2012, 08:18 »
Skøn video *y ...man glemmer helt, at den varer hele 6,30 minutter
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hønsene på Bakken

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 Marts , 2012, 08:31 »
Det var da en vellykket sammenføring :) Tillykke med den flotte fyr.

Da hanen Øjvind flyttede ind hos os indledte fører-hønen en så drabelig kamp med ham at han mistede spidsen af en af takkerne på sin kam! Men siden det lille blodbad har der også været total fred og idyl.

Held og lykke med ham - håner hans galen blir' til at holde ud for jer og naboer :)
8 dejlige kyllinger - køn endnu ukendt
0.1 Farverolle (Irma)
0.1 Lille blandingshøne (Punky)
0.1 Brahma (Bakker)
0.2 Sussex (Maude - mor til 8 kyllinger, Vera - skruk!)
1.1 Dejlige katte (Misse og Bombom)
0.1 Hængebugsvin (Afrodite)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 18 Marts , 2012, 16:11 »
der er sådan lidt fred astaire over ham, hvis man kigger omkring 3:30 inde i videoen. Hvad siger naboerne til høns og hane?? Esbjerggensere er jo lidt mærkelige nogen gange, og du bor jo næsten så midt i byen som man kan. (skal lige siges at jeg selv er født og opvokset i esbjerg ikke langt fra hvor i bor )
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline todda

• Bruger
« Svar #4 Dato: 18 Marts , 2012, 16:29 »
Min nye 5 årige Eivind,der flyttede ind i går,holder sig på afstand af hønerne,og de værdiger ham meget lidt interesse.Men de sover da sammen i huset ::) ::)
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Marts , 2012, 18:13 »
Synes nu at han ligne en RIR...
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 Marts , 2012, 19:19 »
@ jes.l.h.: Jeg har søde og forstående naboer, og gør alt for at det skal vedblive sådan (læs: æg i ny og næ, og snakker med dem inden det bliver et problem)

@martin.green: Købt som en wyandot, men hvad ved jeg??

Hvad gør man, når han ikke vil gå i huset med damerne, men istedet lægger sig under huset? Indtil nu "kravler" jeg ind under huset og bakser ham ud (når det er blevet mørkt), og sætter ham ind i huset. Specielt nødvendigt er det nu hvor han er begyndt at gale.
Men jeg gider sgutte ikke og ligge og kravle rundet i en hønsegård hver aften..... ;-)
Er det noget han efterhånden vil gøre selv hvis bare jeg er vedholdende?
« Senest Redigeret: 18 Marts , 2012, 19:22 Fra crj100 »
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 Marts , 2012, 19:37 »
Måske kunne han godt være en wyandot efter, et kig igen.....
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline todda

• Bruger
« Svar #8 Dato: 18 Marts , 2012, 19:40 »
vi må vel bare blive ved med at insistere,at de skal sove med konerne.Min var til aften flyttet ind til skrukken med de 7 kyllinger(virker lidt bedstefaderligt)Han bliver båret over til konerne,når det bliver mørkt,skulle bare mangle andet.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 18 Marts , 2012, 21:23 »
ellers må du igang med ris/ros metoden. Dvs spær området under huset af så han ikke kan komme derind. Det er selvfølgelig en træls ting, men det er kun indtil han er gået ind af sig selv nogle dage.
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline crj100

• Passiv bruger
Ny hane flytter ind
« Svar #10 Dato: 20 Marts , 2012, 19:08 »
Høns (læs: Ingolf) er bare for sjove.

Fulgte rådet om at afspærre "underhuset" med trådnet, og hvilket syn mødte mig her i skumringen?

Den fineste hanerumpe stak ud af åbningen..... Man behøver vel ikke stikke andet end godt en trediedel af kroppen ind gennem åbningen til madammerne ;-)

Mon ikke han snart finder ud af at det faktisk er hyggeligt at kravle helt til køjs med fruentimmerne?
Med venlig hilsen,
Søren

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 20 Marts , 2012, 22:06 »
når først madammerne holder op med og være kostbare gør han nok osse ;D God fornøjelse med det
S-K+B-K maran
Mookee i brun