Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et slag for de græskehund !!!  (Læst 1528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
Et slag for de græskehund !!!
« Dato: 16 Marts , 2012, 08:31 »
Ja som overskriften siger - så kunne jeg godt tænke mig at slå et lille slag for de græskehunde !!!
Har jo selv en græskhund og drømmer om at få nogle flere - de er altså noget at de sødeste hund man kan tænke sig. Er utrolig kærlige - nok fordi de har haft et rigtig dårligt liv i grækenland, så når de endelig oplever rigtigt kærlighed og varme fra mennesker.
Måske er er nogle herinde som i forvejen kender til de græskehund - eller måske allerede har en hund derfra. Du skal dog være forberet på nogle stygge billeder -Men desværre er det nu "bare" sådan det er i grækenland :'( !!!

http://www.facebook.com/#!/pages/wwwgraeskehundedk/109418394919

Ved godt at man desværre ikke kan rede alle dyr som har det dårligt .
knus jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Et slag for de græskehund !!!
« Svar #1 Dato: 16 Marts , 2012, 08:52 »
Ikke for at være negativ og nu bliver jeg sikkert nok sablet ned, ligesom når jeg stiller mig kritisk overfor at redde burhøns ud af burene, når de skal sættes ud.

Der er ingen tvivl om at de græske hunde har det elendigt og der er heller ingen tvivl om at de er søde hunde.

Men herhjemme bliver der hvert år aflivet ca. 15.000 (for det meste raske hunde) som ejerne på en eller anden måde er blevet trætte af eller ikke magter, fordi de har valgt en forkert race eller bare har fået en fiks ide om at holde hund.

Og så er det spørgsmålet melder sig "Hvorfor importere flere hunde" ? Når dyreinternaterne bugner af hunde, som søger nye hjem- ?

ps. jeg ser IKKE ned på folk som gør dette, for det er folks eget valg, om de vil bruge tid og penge på det. Men der desværre en tendens til at folk tror dette. Når der skrives sådan. Så derfor må jeg lige pointere det..... inden I går amok på mig.

« Senest Redigeret: 16 Marts , 2012, 08:54 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Marts , 2012, 09:30 »
Jeg må melde mig enig med Lene  /o

Hvad med at slå et slag for dyrevelfærden i DK i stedet for??

Ikke at det er ok at dyr i andre lande mishandles, på ingen måde, men måske vi skulle starte med vores eget land først?

Blot en tanke...
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 16 Marts , 2012, 09:53 »
Jeg kan bestemt ikke sige mig fri for at kunne komme til at falde for et lille stakkels væsen på en rejse til Grækenland, Italien, Spanien...hele østen...Sydamerika..m.m. og prøve at give den et godt liv her i DK..men ligefrem indgå i eller adoptere fra en organisation som importerer gadehunde fra andre lande -der står jeg af.

Vi har vedblivende mange hunde på internaterne i DK, som savner et hjem. Èn af dem, som kom i klemme og var herreløs på internat, bor nu på 3. år her hos mig. Dalmatinertøsen Nanni...hun minder mig dagligt om, hvor god min beslutning om at søge hund på internat, var.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline jane

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 Marts , 2012, 10:22 »
Jeg kan da godt forstår jeres holdning - og har da også hørt en før - og den respekter jeg 100 % - man må selv vælge.
Men en af mine grunde til at tage en hund hjem fra grækenland, er at selv om vi har mange hund på de danske internater - så har vi dansker dog (de fleste) en anden holdning til at holde dyr her i danmark. Her er det yderst sjælendt at vi forgifter hunde - hænger dem i træ - eller måske bare propper en 25 hunde ind i en lastbil og så åbner bagdøren og skubber dem ud på kørebanen for at de kan blive aflivet fordi mange græker ikke enten vil have gadehunde i deres bydel eller fordi det ikke pynter i gadebilledet når nu turisterne kommer.
jeg ved da godt at her i danmark er mange hunde og katte der ønsker et godt hjem - og heldigvis er der også folk som vil give den et godt hjem - og det er da dejligt - men mit hjerte brænder altså for at hjælpe hunde / katte - og i alm-hed dyr som har det rigtig slemt -
Skal selv måske have en "gammling" fra grækenland hjem - en hund som er omkring 8 år nu og som også skal prøve at have et dejligt hjem med varme -mad og kærligehed inden den lukker sine øjene. Og jeg glæder mig helt vildt til at skulle hente hende i lufthaven.
Ja - det var nogle af mine grunde til at gøre noget godt for dyr i verden som ikke har det særligt godt. jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 16 Marts , 2012, 10:33 »
Og i Kina bliver millioner af katte og hunde og ikke mindst andre pelsdyr flået levende.....

Det er en trist verden vi lever i.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #6 Dato: 16 Marts , 2012, 10:43 »
Må erklære mig enig med Lene og co. her...
Henter stort set selv kun katte på internater, hvis jeg mangler en til flokken (Ok, fandt så lige 3 killinger i en papkasse her i efteråret, de kom ikke en tur forbi internatet før de fik ny adresse her hehe)

Og jeg ser en bunke adfærdsproblemer man kan få med hjem ved at vælge en tidligere gadehund, deriblandt at mange af dem sikkert har sultet på et tidspunkt og udviklet en, forståelig, foderdominans, det ville jeg, qua mine unger, ikke turde løbe an på...
Hunde har generelt mange instinkter i behold, og de er jo en del af det, der har gjort at gadehundene har overlevet på gaderne... Men jeg finder det svært foreneligt med et liv som kæledyr i et husstand fx med børn, andre dyr osv...
Til gengæld har jeg flere gange haft støttet foreninger til human aflivning af dyr i både Grækenland og Spanien
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lone

• Bruger
« Svar #7 Dato: 16 Marts , 2012, 11:12 »
Tag ud til det nærmeste internat, hør alle de triste historier og se alle de øjne, som trods alt er både venlige og bedende..
Jeg ville mene, det er spild af både kræfter og penge at tage en 8 år gammel hund med 'lig i lasten' her op.Giv den fred, hvor den er, og brug så krudtet på en ung (dansk) hund med en lang fremtid foran sig.
Jeg læste fornylig på nettet en udtalelse fra en leder på et katteinternat, i anledning af, at der var fundet 6 killinger i en papkasse uden for deres dør. Han var blevet kimet ned af mennesker, der ville have netop een af de 6 killinger, fordi de havde været med billede i avisen. Som han sagde: Kom herud og se vores 30 andre killinger. De har allesammen søde øjne, og de trænger allesammen til et godt hjem!
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 16 Marts , 2012, 11:55 »
Jeg har været der, med en lille græker...og jeg gør det ikke igen. Men jeg er osse meget kræsen med mine dyrs opførsel...

Min moster har osse en græker, som hun ustandseligt må til dyrlæge med fordi den skal tjekkes for en sygdom de har der, men ikke her. Det har kostet hende mange penge... min græker var en dejlig lille fyr, ingen tvivl... og min moster er osse utroligt glad for hendes. Men hun havde sikkert osse været glad for en anden sød lille hund, hun kunne ha' fundet på internat, udvalget dér er bare ikke ligeså stort...samt du sjældent finder en hvalp via internat, som du gør i den græske forening.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 16 Marts , 2012, 11:59 »
Hvis der ikke er det store udvalg på internaterne, så bugner G&G og DBA med hunde i alle aldre og alle mulige og umulige blandinger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 16 Marts , 2012, 12:02 »
Jane jeg kan forstå din passion, for faktum er jo at de gadehunde der er i Grækenland, har det væsentligt dårligere end de der har det værst i DK.
Jeg har en gammel veninde der tager sig af græske hunde, og hun og jeg har talt om dette mange gange, fra højre og fra venstre, og er egentlig også enige om udgangspunktet, at de stakkels hunde skal hjælpes, men i mine øjne er de fleste i så dårlig forfatning at man uden at tøve ville aflive dem hvis de boede i DK, og det burde også være tilfældet i Grækenland, ind i mellem må man vælge sine kampe med omhu.

Jeg går klart ind for at man tømmer de danske internater før man importerer flere problem dyr til landet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #11 Dato: 16 Marts , 2012, 12:49 »
 et gammelt ordsprog , siger 
fej for egen dør, først.

så hvorfor hente græske, probemer og evt sygdomme til danmark

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #12 Dato: 16 Marts , 2012, 15:35 »
Hvis jeg kunne, og turde, ville jeg adoptere en dansk og en græsk gadehund. For helvede som de lider dernede :( de stakkels skæbner.

Men der er ikke engang penge til at aflive staklerne på en ordentlig måde dernede, man hænger dem, kører dem ned, smider syre og forgifter dem.

Jeg tør ikke overtage en græker, men jeg vil gerne støtte dem ved at donere penge til internaterne. Så hvis der er nogen som kender ordentlige internater dernede så sig til.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline jane

• Bruger
« Svar #13 Dato: 16 Marts , 2012, 15:55 »
hej Johanne Kelly
Du kan bare gå ind på http://www.graeskehunde.dk - der finde du under fjerne adaption hund som enten er i sådanne en forfatning eller for gammel til at rejse eller har sygedommen Leishmaniasis - som de for fra en sandflue som lever der. Hunde med denne sygedom kommer ikke til danmark - så derfor er der ingen risiko for at man smitter raske hunde i DK.
Men bare for at undebygge mine egne grunde for at få endnu en hund fra grækenland - ja så kan dem som vil læse dette her fra Foreningen for græske gadehund.   Der er sikkeret mange dansker som ikke kender til lovgivning som den er i grækenland - hvilke jeg også kan læse på jeg svar og jeres begrundelser for ikke at syntes om at hjælpe de græske gadehunde. Måske - er der nogle som bedre kan forstå hvorfor jeg støtter de græske hunde.

Hvorfor?

Som turist ser man postkortene, de smukke katte der ligger henslængt i solen, den gamle mand på æslet, eller hunden med sine hvalpe der ligger trygt i en kurv. Disse billeder er langt fra den virkelighed som de fleste dyr oplever, hvis de er så uheldige at blive født i Grækenland.

Græske Hunde er et netværk med det fælles ønske at hjælpe de hunde, man som dansk turist møder på sin ferie i Grækenland. I dag er så mange kommet til at vi nu tæller ca. 80 frivillige, der arbejder med indsamlinger, loppemarkeder, sponsorer, som plejefamilier eller besøgshold, formidlere, koordinatorer o.s.v. - og mange hundrede hunde og katte har fået et bedre liv.

Når vi bliver spurgt hvorfor vi gør dette store arbejde for dyrene i et helt andet land, kan vi ikke give andet svar end at vi gør det fordi vi ikke kan lade være. Vi har alle hver især haft oplevelser i Grækenland som vi ikke kunne glemme. Vi har fundet hinanden og drevet det til noget større – større end vi nogensinde havde drømt om.

Vi ved at der er dyr mange steder i verden der har brug for hjælp. Men man må starte et sted, for man kan ikke redde hele verden, men for de dyr vi hjælper gør det en verden til forskel. Hvorfor hjælpe dyr i Grækenland når der også er dyr i Danmark der har brug for hjælp? Heldigvis er der rigtigt mange gode kræfter der arbejder for dyrene i Danmark allerede.

Og så skal man gøre sig klart at der ikke er noget modsætningsforhold i at ville hjælpe uønskede dyr i Danmark og uønskede dyr i Grækenland. Har man en generel indstilling om at ville hjælpe, er man ligeglad om en uønsket hund kommer fra Lolland eller fra Grækenland.

Forholdene på Lolland og i Grækenland kan slet ikke sammenlignes, men ikke desto mindre er det ligeså stor en glæde for os hvis en dansk internatshund får en kærlig familie, som hvis én af ”vores” hunde får chancen for det samme. Derfor opfordrer vi også på adoptionssiderne til at man henvender sig hos de danske internater. Vi har intet ønske om at konkurrere med de danske dyreinternater, og er glade for at have kunnet konstatere at de danske internater heller ikke opfatter os sådan.

Og vi vil fortsætte vores arbejde trods de umulige forhold i Grækenland, og selvom vi nogen gange næsten ikke kan finde de fornødne kræfter frem. Så lukker vi øjnene og tænker på vores møder med alle de herreløse hunde i Grækenland, hvor man gang på gang bliver fuldstændig overvældet og rørt over at se at de fleste af dem, trods ar på sjælen og kroppen, stadig søger menneskers kærtegn og selskab, og nyder ethvert venligt klap.

Har man én gang givet en herreløs hund et kærligt klap og dermed mødt denne form for tillid, alle ting til trods, forstår man for alvor hvorfor hunden fik titlen 'menneskets bedste ven'.

Hvad er baggrunden for problemerne?

Baggrunden for problemerne er flere: Ifølge den græske lovgivning er det de enkelte kommuners ansvar at sørge for neutralisering, dyrlægehjælp og adoption af hunde og katte på gaden, men som enhver der har besøgt Grækenland ved, lever kommunerne ikke op til dette ansvar. Derfor er der godt 500.000 hunde der lever på gaden, og endnu flere katte. Langt størstedelen af disse dyr er kasserede kæledyr, dels fordi den græske lovgivning ikke giver mulighed for human aflivning af raske dyr, og dels fordi grækere generelt er imod neutralisering af hunde og katte, hvilket resulterer i mange uønskede kuld flere gange om året.

Indtil de lovgivningsmæssige og politiske problemer bliver løst er der kun én taber, nemlig de dyr der efterlades på gaden til et liv med sult, sygdom og mishandling. Derfor er det op til private og dyreværnsforeninger at hjælpe, og det er disse private og foreninger, Græske Hunde samarbejder med.

Hele sommeren arbejder Benedikte på Ios, hvor hun også sørger for kastration og sterilisation, først og fremmest af øens mange katte. Til vores store glæde har Benediktes store arbejde på Ios båret frugt, og det er fra højeste sted blevet bemærket at antallet af herreløse dyr på Ios er stærkt faldende.

Vi forsøger løbende at skabe politisk opmærksomhed omkring problemerne med henvendelser og oplysninger til relevante politikere og ministerier i både Danmark, Grækenland og EU.

Grækenlands strenge, men aldrig håndhævede, dyreværnslovgivning hedder Law 3170 af 2003. Den kan læses i en engelsk oversættelse her:

LAW 3170/2003

Græske Hunde og andre har i flere forbindelser forsøgt at rejse spørgsmål vedrørende dyrevelfærd i Grækenland overfor EU Kommissionen, altid med samme svar: "Herreløse hunde og kattes velfærd er et spørgsmål, der fuldstændig er de græske myndigheders ansvar, og Kommissionen har intet retsgrundlag for at gribe ind over for denne medlemsstats myndigheder i forbindelse med dette spørgsmål. Derfor kan ingen særlig fællesskabsstøtte komme i betragtning."

PENGE er en væsentlig faktor, og der bliver ofte stillet kritiske spørgsmål - her et eksempel fra en hollands avis

Men det er stadig vigtigt at forsøge at kæmpe for dyrene politisk og i de græske medier, og Græske Hunde deltager aktivt i opbyggelsen af et internationalt samarbejde for at hjælpe dyrene i Grækenland. hilsen jane
h
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #14 Dato: 16 Marts , 2012, 16:30 »
Hvis jeg kunne, og turde, ville jeg adoptere en dansk og en græsk gadehund. For helvede som de lider dernede :( de stakkels skæbner.

Men der er ikke engang penge til at aflive staklerne på en ordentlig måde dernede, man hænger dem, kører dem ned, smider syre og forgifter dem.

Jeg tør ikke overtage en græker, men jeg vil gerne støtte dem ved at donere penge til internaterne. Så hvis der er nogen som kender ordentlige internater dernede så sig til.

Og her:
http://www.dfas.dk/
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand