Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mor(d) i mørket  (Læst 528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tskoglund

• Bruger
Mor(d) i mørket
« Dato: 12 Marts , 2012, 21:01 »
Nu har jeg tre gange forgæves forsøgt at fange min hane,to gange har jeg været klar med bøddelen og en enkelt gang skulle han endda  til en ny hønseflok.
Men nej, hver gang har han lugtet lunten,og er fløjet hen i den modsatte ende af haven.
Så i aften skulle mørke teknikken prøves af. Jeg har ventet med denne,da hønsehuset er meget lille og jeg nødigt ville stå inde i huset i mørket med monsteret.
Men jeg tog mod til mig og fik fat i ham,han skreg i vilden sky og prøvede at baske sig fri.
Det er svært at holde en hane,lyse med lygten og hugge hovedet af ham på engang.
Så jeg holdt hanen,prøvede at slå ham bevidstløs mod huggeblokken og så huggede manden ellers til.
Hanen sprællede sig løs,så jeg fik lige fat i den ene vinge mens han baskede rundt.
Vi kunne nu se at hovedet var hugget af i et hug,så fint nok der.
Men det var hugget af højt oppe og jeg syntes at han sprællede længere tid end sidst vi slagtede.
Men mon ikke det er fordi han var ældre og større.
Da jeg så skulle lukke for hønsene,manglede der selvfølgelig en,så på jagt efter hende,som så også skreg hjerteskærende,og god nat til en flok rystede høns.
Der skal vist fedtes med dåsemajs i morgen...

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Susanne

• Gæst
Sv: Mor(d) i mørket
« Svar #1 Dato: 12 Marts , 2012, 21:55 »
Sikke en hurlumhej. Jeg kan lige se det for mig  :) (og godt det er overstået)

Sjovt billede man får for sit indre når du skriver, at du skal holde hanen, holde lommelygten og hugge hovedet af hanen  -alt sammen på en gang - hehe!

Offline alma

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2012, 09:55 »
Uha ja, hvor kan de larme når man rør ved dem. De tror jo at de skal dø, men det skulle han selvfølgelig også.

Dem der har basket mest hos os er dem der har været mest arrige så man kan da sige at de fik afreageret til det sidste.  ;D
Malene

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 13 Marts , 2012, 15:58 »
Hold da op jeg kender det, de sidste høner jeg har skulle have fat i, har også skreget af deres lungers fulde kraft ...længe... og det undre mig at der aldrig er nogen der har hørt en lyd, når ræven får fat i dem, men han klemmer måske lige luften ud af dem i første hug
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn