Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Pas på.....  (Læst 3055 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Pas på.....
« Svar #30 Dato: 13 Marts , 2012, 13:43 »
Jeg må erklære mig enig med Marianne. Nu skal vi jo ikke gå i panik over et par tragiske tyverier.

Det er sku pisse ærgerligt. Men heldigvis ikke noget der sker så tit. Så lad os slå kold vand i blodet.

Og jeg tjekker om den adresse og navn passer og jeg Googler da også personer jeg handler med. Så hvis en har angivet en position på googlemaps og navnet på personen ikke passer med adressen så vælger jeg ikke at handle for så er jeg ikke sikker på at jeg kan stole på personen.  /o

Så forsigtighed er da ok  /o. Med at give urigtige oplysninger  /d
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 13 Marts , 2012, 13:55 »
Kan man ikke blot undlade at oplyse sin adresse herinde? Jeg figurerer jo f.eks. ikke på noget kort, eftersom  jeg ikke har indtastet oplysningerne.

Det er dybt tragisk at folk stjæler dyr, men det var vel kun et spørgsmål om tid før turen kom til høns, ænder osv.
Tyveri af hunde og katte ses jo jævnligt, og tilmed heste også  >:(

Jeg har én af mine heste til salg, men har ikke oplyst adressen hvor hesten befinder sig, af frygt for tyveri og nysgerrige sjæle der dukker op uden aftale.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 13 Marts , 2012, 14:01 »
Hej med jer,
Som absolut helt ny bruger (læs: Første gang her) må jeg indrømme at jeg undrer mig lidt over at man skal oplyse SÅ meget om sig selv, netop pga. der desværre er uærlige folke derude.... Lærer man nogle at kende herinde som man gerne vil mødes med, så kan man jo aftale det over mailen?
Så vil jeg sige til Laila: Hvor gør det mig ondt for dig og ungerne. Sikke et tab. Hvor er det bare ondt og udspekuleret at gøre sådan noget! Føj! Hvis man kan kaste onde øjne via cyperspace, så har jeg sendt dræberøjne til dem der har stjålet jeres fugle. Føj, hvor er det usselt.
Jeg have indtil sidste fredags et lille hønsehold med 1 kæmpe smuk blandingshane Orphington/Kochin og 4 hønsepiger heraf 3 blandede af samme racer og 1 ren Orphingtonpige. Smukke gamle venner, efterkommere af mine allerførste høns som jeg havde i mange år. Hos mig går de til de falder om af sig selv. Jeg kan ikke få mig selv til at slagte og spise dem. Vi har nydt deres fantastiske æg og selskab. Lige indtil sidste fredag hvor Mikkel Ræv inviterede sig selv på frokost.....Tog 2 med hvoraf han åd den ene ude på marken, dræbte hanen og sårede de 2 sidste høns. Den ene døde lørdag, den anden måtte jeg aflive lørdag, hendes ben var beskadiget og kom ikke igang igen. Så nu kigger jeg ud på en gabende tom hønsegård og savner deres klukken.....
At ræven blev sulten og udså sig mig, det er jeg møg ked af. Men så må jeg lave en ny bedre hønselåge. Men at nogle udtænker og stjæler andres fugle, er simpelthen forkasteligt. Jeg håber du trods alt har meldt det til politiet, i tilfælde af de ser en stor fjerkrætransport. Og at hvis nogle bliver tilbudt disse racer, melder tilbage til dig.
Hvor er det synd for dine unger.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #33 Dato: 13 Marts , 2012, 15:35 »
Ja, Malene det er jo en af mine kæpheste, jeg står på kortet, helt præcist, og jeg står også med mit fulde navn og bynavn, så det kræver ikke meget hjerneaktivitet at finde mig, hvis det er, hvad man ønsker.
Jeg er STENSIKKER på at ingen tyveknægte bruger forum som opslagsværk. Jeg tror, at når vi mister dyr, er det til nogen, der ved de er der, de er måske kommet forbi eller de har hørt os fortælle om dem.
Jeg bryder mig ikke om skæg og blå briller og har da også fornylig slettet en bekendt på facebook, fordi vedkommende optrådte under falsk navn, det gider jeg bare ikke være med til.
Nu skal vi altså passe på, at vi ikke får pisket en stemning op.

Jeg er helt enig, og det er jo ikke første gang nogen har mistet deres høns/kyllinger til en uindbudt person, og det ser ud til at være tilfældigt hvor det foregår, jeg mener, der er langt fra Bjørn til Laila, og eks vis Elise der mistede en flok kyllinger i en bestemt farve udaf en farveblandet flok sidste år.
Det kan nok ikke undgås, men det gør det ikke mindre ærgerligt.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #34 Dato: 13 Marts , 2012, 17:22 »
@ Engel

Du har vel hendes navn og adresse, for man skal skrive op, hvem man sælger dyr til. Men det kan jo selvfølgelig også være falsk.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 13 Marts , 2012, 18:40 »
Annette, en af grundene til at man skal opgive fuldt navn, landsdel og alder, er bl.a. at vi håber at undgå fuskeri.
Bliver nogen taget i at fuske, får de mulighed for at rette op og ellers er det ud. Som administratorer kan vi også se, hvilken IP-adresse medlemmer skriver fra, og kan den vej spore, hvis nogle skulle misbruge forum.
Vi vil gerne have et rart forum, med en ordentlig omgangstone og hæderlige medlemmer, og det har vi heldigvis også i 99 % af tilfældene; en gang i mellem er der en smutter, og det forsøger vi altid at rette op på.
Når vi gerne vil have alder, er det fordi man jo svarer anderledes, hvis man kan se at bruger f.eks. er 12 år i forhold til hvis bruger er 52 år.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 13 Marts , 2012, 19:14 »
Jeg synes, det er voldsomt provokerende, at andres dårlige adfærd skal styre, hvilke oplysninger man kan lægge ud på nettet  >:( Nu har jeg så heller ikke høns, som er værd at stjæle, og jeg forstår da godt, at man kan have betænkeligheder, når man har været uheldig... men for mig betyder det altså rigtig meget, at jeg ved, hvem jeg "snakker" med  :)

Øv, for jer det er gået ud over  *t  - det er rigtig, rigtig tarveligt gjort! Jeg kan kun komme i tanke om én ting at sige til de der "tyve-banditter": Må jeres numser klø og jeres arme være for korte!

Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline kærlund

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 13 Marts , 2012, 21:50 »
 /o til Annette S.
Øv for nogle trælse oplevelser I har haft, sikke nogle tarvelige .øvhuller
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Dyrkær

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 15 Marts , 2012, 09:21 »
Hej.
Hvor er det synd for jer, jeg føler med jer.
At ræven stjæler ens høns er træls, men den gør det trods alt for at overleve, men at mennesker stjæler høns, det er bare for meget....
Da jeg var barn boede vi i en lille by, og min far havde udstillings høns og fugle. Da jeg var 8 - 9 år, sov en veninde og jeg i telt i haven, den første nat vågnede vi begge to, uden egentlig at vide hvad der havde vækket os, så vi tændte vores lommelygter, og som de kyllinger vi var, så gik vi ind.
Næste nat sov vi så i teltet igen, og da min far kom ud om morgenen for at fodre, opdagede han, at han havde fået stjålet en hel del fugle.
Så det var da helt sikkert tyven der havde vækket os den første nat, men han havde så nok set  vores lygter, og var smuttet.
Behøver jeg fortælle, at jeg aldrig sov i telt i haven mere.
MVH Tina

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 15 Marts , 2012, 09:44 »
synes også det er trals man bliver bestjålet nu jeg løser dette her tænker jeg da nu på og instaler et kamera det kan købes for ca 1000 kr og er trådløst starter når en senser bliver aktiveret du for en mail vupti forhåbenlig er det ikke en af vores medlemmer der går i fælden tror sempelhen ikke dem der er her på forum er tyve eller vil jeg ikke forstå det der er vel andre måder og komme i nærhenden af dyr som og side her og følge med. vis jeg nu var fra lolland ville jeg da begynde og kikke mig over skulderen, for tror folk nu det er mig der er tyv aldrig rart at føle sig beskyldt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #40 Dato: 15 Marts , 2012, 18:57 »
Michael- kan sådan et kamera også bruges mod uønskede skadedyr?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #41 Dato: 15 Marts , 2012, 19:15 »
Hvor er det tragisk, at folk kan finde på at stjæle dyr fra andre  :'(
Hvad er der blevet af hæderlighed og god skik ?

Vi behøver ikke ofre på udstyr til at holde tyve på afstand......vi har TRE store hanhunde som klarer jobbet til UG  /o
Men derimod æggetyve kunne jeg godt tænke mig at "fange" på kamera, så jeg ved, hvem jeg er oppe imod  >:(
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡