Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugeæg i Motorruger AMERICA - 48 Ægs - Helautomatisk  (Læst 2592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ole Nørgaard

• Bruger
    • Strynø Hereford Kød
Rugeæg i Motorruger AMERICA - 48 Ægs - Helautomatisk
« Dato: 12 Marts , 2012, 14:46 »
Hej, vi har købt ovenstående rugemaskine til vores gåseæg. Er der nogle her, som har gode erfaringer med udrugning af gåseæg.
Når vi læser de 2 brugsanvisninger, synes vi ikke, at der ligesom står  det samme <J
MVH
Ole
Med venlig hilsen
Nørgaard

PT. 24 rugeæg - 8 creamlegbar, 6 blanding af creallegbar og maran, 6 bielefelder og 4 af maran..

Vi har økologisk Hereford kvæg som vi sælger som levende dyr og som slagt. Vi har 3 islandske heste samt 5 gamle pensionerede får samt 1 stk. Lagotto hanhund med navnet Luca..

Offline snklnk2003

• Passiv bruger
Sv: Rugeæg i Motorruger AMERICA - 48 Ægs - Helautomatisk
« Svar #1 Dato: 28 April , 2012, 14:53 »
Jeg ruger gåseæg ud, jeg plejer at oversprøjte dem med en forstøver hver anden dag fra 7. dagen og til jeg lægger dem i klækkeren.

Søren
Gråænder:
Moskusænder:
Fasan:
Udrugning af æg:

Offline Ole Nørgaard

• Bruger
    • Strynø Hereford Kød
« Svar #2 Dato: 29 April , 2012, 11:33 »
Hej Søren, lader du dem ikke klække i maskinen og hvis ikke, hvordan gør du så?

Ole
Med venlig hilsen
Nørgaard

PT. 24 rugeæg - 8 creamlegbar, 6 blanding af creallegbar og maran, 6 bielefelder og 4 af maran..

Vi har økologisk Hereford kvæg som vi sælger som levende dyr og som slagt. Vi har 3 islandske heste samt 5 gamle pensionerede får samt 1 stk. Lagotto hanhund med navnet Luca..

Offline snklnk2003

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 April , 2012, 14:25 »
Nej jeg bruger seperat klækker, men du kan godt lade dem klække i maskinen, det giverbare et være svineri i maskinen.

Jeg ville hvis jeg var dig hæve fugtigheden på 26. dagen til ca. 75% og derefter holde øje med dem under klækningen.

I mine klækker tager jeg løbende tørre kyllinger og gæslinger ud for at undgå at de roder for meget rundt med de endnu ikke klækkede æg, men det er ikke alle der tilråder dette, jeg kan nu sagtens holde klække fugtigheden oppe i min hjemmebyggede klækker.

Søren
Gråænder:
Moskusænder:
Fasan:
Udrugning af æg:

Offline Ole Nørgaard

• Bruger
    • Strynø Hereford Kød
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2012, 17:02 »
Hej Søren, vil det sige, at jeg i dag, hvor det er 26. dagen hæver fugtigheden til 75% og efterhånden som de klækker, så kan jeg evt. putte dem i en kasse med en varmelampe over? Kan de evt. tåle at komme over i en boks i vores stal, selvfølgelig med varmelampe, og der begynde at få foder og vand? Er vand fra et drikkeophæng til høns ok eller skal de evt. have et lille lavvandet bassin?
MVH
Ole
Med venlig hilsen
Nørgaard