Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: I morgen kommer der nyt liv i hønsegården :)  (Læst 1374 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
Sv: I morgen kommer der nyt liv i hønsegården :)
« Svar #15 Dato: 11 Marts , 2012, 22:04 »
Vores dreng på 3 år glæder sig til at holde en af dem ;) og han er enda lidt bange for høns, så de må have gjort et godt indtryk på ham /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 11 Marts , 2012, 23:39 »
Ja, den der står bagved hanen-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

smilla25

• Gæst
« Svar #17 Dato: 13 Marts , 2012, 08:49 »
I har nok ret, der er to haner... Har nu gået og kigget på dem længe, og den ser mere hane agtig ud end en høne ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 13 Marts , 2012, 17:40 »
Tillykke med dem - de er vel nok fine  :D

Jeg har lige selv været ude i at få en hane med hjem istedet for en høne  ... han hed Jytte ...... det er, hvad der sker mellem venner  8)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

smilla25

• Gæst
« Svar #19 Dato: 13 Marts , 2012, 18:29 »
De enes også fint, det er ikke tegn til at de er oppe at slås eller noget... Men burde jeg tage ham fra så der kun er en hane?

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 13 Marts , 2012, 19:02 »
Grunden til "at Jytte ikke er mere" er, at de begyndte at gale om kap, de to haner. Det synes jeg ikke rigtig, at vi kan byde naboerne  :) De var ikke begyndt at slås, men havde begge vældig travlt med at imponere damerne ...

Jeg mindes da at have læst, at nogle har mere end én hane i hønsegården, så måske kan det også lykkes i din  <J
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

smilla25

• Gæst
« Svar #21 Dato: 13 Marts , 2012, 19:33 »
Så længe de ikke kommer op at skændes eller der bliver andre problemer ved at have to haner bliver han her :) Men ved ikke rigtig om han måske er lidt yngre end den anden... Har ikke hørt ham gale, og han ligner jo ikke en hane så meget som den anden gør...

Men damerne har leveret 4 æg i dag, og tror faktisk to af dem er ved at være skruk :D

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 15 Marts , 2012, 21:02 »
Jeg mindes da at have læst, at nogle har mere end én hane i hønsegården, så måske kan det også lykkes i din  <J

Man kan sagtens have indtil flere haner gående sammen, hvilket hvis fremgår af min underskrift. Kun én af de nævnte haner går ikke i hønsegården med hele flokken. Men eneste grund til at han er adskilt er at han går sammen med et par damer i et forsøg på at få lidt racerene rugeæg.

Men, har man flere haner gående sammen er der to væsentlige ting man skal holde øje med.

Den første er, som der har været inde på allerede i tråden, om de kan enes.

Den anden er, om det er for hård belastning for nogle af, eller alle, hønerne. En uskik blandt haner kan være at når én hane kurtiserer og træder en høne, så stiller de andre sig i kø, og når første hane er 'færdig' så tager den næste over, osv. Og det kan hønerne sjældent tåle, og da især ikke hvis det går ud over et par 'favorit' høner.   
Mvh
Erik Andersen