Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp, ægtyve!  (Læst 6672 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: hjælp, ægtyve!
« Svar #15 Dato: 16 Marts , 2012, 10:16 »
Nå men Julie fik skrevet "mit" svar før mig  ;) - men derfor kan jeg jo alligevel godt lige fortælle om vores erfaringer sidste sommer, det var så i en anden forbindelse at vi forsøgte med cd'er.

I vores have står der et kirsebær træ, ret nyt så de andre år har det kun givet en håndfuld bær og dem har vi aldrig nogensinde prøvet at smage - så snart de begyndte at blive bare lidt røde var de rydtet på et par timer af skaderne. Sidste år kunne vi se at der endelig ville komme lidt større mængder og vi overvejede om vi skulle stå og "knokle" med at hejse net henover etc. Jeg endte med at forsøge at hænge 1 cd op i træet og tænk sig uanset hvor mange flotte røde bær skaderne kunne se på afstand, så rørte de ikke ét eneste. Inde fra mit kontor vindue kunne jeg endda nogle af dagene se at der sad et par store krager udenfor vores hunde/havehegn og lurede på træet men de fløj ikke ind. Generelt så var der resten af sommeren ikke én skade i mange meters omkreds i den ende af haven hvor træet med cd'en stod.

I år vil jeg forsøge at hænge nogle op i nærheden af indgangen til hønsehuset, fordi jeg havde en lang periode hvor skaderne hver dag fløj ind og ud af hullet og stjal hønsemad. Flere af dem nåede jeg heldigvis at fange inde i huset (nogle unge lømler) og aflivede dem derefter.

Mange Hilsner fra Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.