Vi har jo for ganske nylig fået 3 unge Sachsen ænder - 1 andrik og 2 ænder - alle fra sidste sommer.
Foråret er så småt på vej, og lidenskaben blomstrer lystigt i andegården, men hvor er det altså svært at være en ung lidenskabelig andrik, som først skal til at lære det hele.
-Hvilken vej skal man i det hele taget vende anden

Han prøver ihærdigt hver dag, og de "bopper" lystigt ham og den ene and..... Men det virker ikke helt rigtigt fra siden af

Værre blev det da nr. 2 and også pludselig "boppede" til ham, mens han trampede rundt på den 1. and.... så måtte hun jo også have lidt opmærksomhed... stadig trampende på den 1. and

Og for hulen hvor kan det være svært at holde balancen på sådan en and... var flere gange ved at ryge hovedkulds i baljen, meeeen holdt sig nu fint på det tørre

I dag gik det så galt for den kære andrik i forsøget på at kurtisere begge ænder.... han røg nemlig i baljen, lige på hovedet

Prøvede ihærdigt at se ud som om han havde helt styr på situationen, mens damerne lurede lidt på ham

Op kunne han ikke komme, for den kæmpe store sten der ligger i baljen, kunne fødderne åbenbart ikke lige finde

Men op kom han da, og spankulerede rundt som om alt var i skønneste orden

Jeg havde aldrig drømt om de kunne være så underholdende, de kære ænder, men nøj hvor jeg hygger mig med at se på dem hver dag, her mens jeg går sygemeldt