Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fritgående høns  (Læst 2043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline djavlsen

• Bruger
Fritgående høns
« Dato: 28 Februar , 2012, 14:42 »
Ja så det lige mig igen ;D

Mine høns går jo frit omkring i haven og de søger hver dag der hen hvor vi også fodre havens fugle året rundt.

Nu er det så jeg tænker om det er en dårlig ide at de spiser samme steder som de vilde fugle eller har det ingen betydning?

Er lidt betænkelig ved om de kan blive smittet med et eller andet.

1.3 Dværg Wyandot

Offline Lone Knap

• Bruger
Sv: Fritgående høns
« Svar #1 Dato: 28 Februar , 2012, 15:13 »
Hvis der igen kommer en masse hysteri med fugleinfluenza, blir det sikkert ikke tilladt.  /d Men det har mine høns nu også gjort i mange år, og de er aldrig syge.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 28 Februar , 2012, 15:21 »
Mine render også frit i hele haven. Jeg er sikker på, at det giver sundere høns, for deres klatter bliver jo fordelt over et kæmpeområde, så de ikke går og hakker i dem. Det giver helt sikkert gladere høns, og de finder helt sikkert en masse godt i form af insekter, larver og grønt, som de ellers ikke ville få.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Februar , 2012, 16:01 »
Mine går rundt på 5000 kvm og hygger sig gevaldigt  <P <P Desuden får vi så meget mere ud af dem når vi kan se dem rundt i haven . Som tillægsgevinst håber jeg de snupper nogle snegleæg  <T
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 28 Februar , 2012, 16:57 »
Vi har tydeligt færre snegle i haven, efter vi har fået høns. De ta'r ikke de store, men æggene og de små snegle.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Februar , 2012, 18:13 »
Vi har tydeligt færre snegle i haven, efter vi har fået høns. De ta'r ikke de store, men æggene og de små snegle.
Dejligt  /o  Det blir skønt med færre af de slimede fætre  :D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk