jeg går jo og roder lidt med en ny race, fordi jeg syntes der er meget "spild" ved dværg silker. Jeg vil gerne have en race som giver fine æg og godt kød.. Jeg tænkte Araucanaer kunne være sjove, fordi jeg syntes det har en sjov facon, altså dem uden hale, og fordi de ligger de der yderst populære grønne/blå æg.
Men jeg er altså ikke umiddelbart omvendt til denne race! Og måske skal jeg passe på med at skære alle over en kam! Men syntes altså de er en smule agressive! Og her snakker vi babykyller der er 4 dage gamle!!!
"Argh??" sidder der nok mange og tænker.. men hvis jeg stikker hånden ind i kyllingemoderen, så angriber nogle af dem!! I tror sikkert jeg tager p.. på jer.. men nogle af dem stiller sig truende op, i ved retter sig op, og hakker ud efter mig!!!
Hvis jeg har haft en kylling ude, og sat den lidt fra så den kan gå tilbage til de andre igen, får den samme velkomst! og de er altså kun 4 dage?? kan lige se hvordan de udarter sig!!
Jeg har aldrig oplevet lignende adfærd?
Ja... hvad skal jeg sige.. araucanaers sind, hitter ikke her hos mig.. ihvertfald ikke dem jeg har fået!