Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: tæve med blød mund  (Læst 1108 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline todda

• Bruger
tæve med blød mund
« Dato: 24 Februar , 2012, 12:22 »

Min lille tæve ROSVA er altid med,når vi er ude og fodre kyllinger eller høns,hun går lige så forsigtig over til kyllingerne og snuser, og skrukken tillader det.
I dag blev hun væk,men da jeg kom tilbage til huset stod hun med et æg i gabet.Hun afleverede stolt det uskadte æg.
Jeg havde glemt at lukke op for hønsehuset i går aftes,det er lukket hver dag nu ,for endnu 2 af hønsene,er blevet skruk ,og det er altså for meget på denne årstid.Det har nok været en kold og blæsende nat,selvom volieren er næsten helt indelukket.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
Sv: tæve med blød mund
« Svar #1 Dato: 24 Februar , 2012, 12:27 »
Sikke en dygtig hund du har  ;)
Det er mere hvad man kan sige om min Laban, han ville gerne lege hvis altså ikke der var hegn i mellem  ;D
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Februar , 2012, 12:28 »
Det er da smart. Du kan da sende hunden ud at samle æg. ;) Hvis ikke skrukkerne skal have lov at beholde dem. he he
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Februar , 2012, 12:36 »
Det giver da så neget mere mening at hunden henter morgenæg fremfor avisen. Imponerende at den ikke fik det ødelagt

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 24 Februar , 2012, 12:39 »
Vores labrador, Gizmo, kan også finde "uautoriserede æg" i buske og krat og aflevere dem i perfekt stand. Hønerne ser ikke ud til at tage det ilde op ::). Til gengæld terroriserer de ham hvis han har noget spiseligt som de gerne vil have. Han ender ALTID med at slippe æblet/brødskiven/agurken når de står trippende og stirrer på ham. Så han er noget af en tøffelhelt men det er helt perfekt til vores husstand /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline todda

• Bruger
« Svar #5 Dato: 24 Februar , 2012, 13:05 »
ja rosva er en meget skikkelig hund,med en vældig respekt for hanen,hun har ellers på "hundesprog"mange gange fortalt ham at hun ikke gør nogen fortræd,men han har ikke sans for fremmedsprog ;)så hun får et par hak,hvis hun ikke er opmærksom nok,når hun spiser æglægningsfoder med hønsene.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 24 Februar , 2012, 13:44 »
 *p Tænk hvilke oplevelser mennesker uden dyr går glip af!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #7 Dato: 24 Februar , 2012, 15:09 »
For mange år siden da min gamle hund og jeg trænede i cf skulle han lære at hente og bringe alle mulige forskellige ting,  også rå æg, han lærte at hente og bringe mange mange forskellige ting den eneste han aldrig lærte var at hente en rød pølse der var fristelsen for stor og han åd den hver gang men ja man får dejlige oplevelser når man har med dyr at gøre  :)
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 24 Februar , 2012, 19:34 »
jeg har 1 gang, (og kun den ene) fået min korthår til og holde et stykke medister i munden uden at han spiste det. For fisen hvor han dog savlede ;D det var helt synd for ham. Men det er rart når hunde kan ta ting eller hente ting uden det skal gennemtygges. Tror næsten min er så blød i munden at han kan sidde med en levende kylling eller due i munden uden og skade den, men tør ikke ta chancen og prøve ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline todda

• Bruger
« Svar #9 Dato: 24 Februar , 2012, 19:50 »
rosva har 2 gange hentet kyllinger,hvor hun på det nærmeste har slikket dem ihjel af bar omsorg.Sidste gang hun gjorde det,fik hun meget meget meget grundigt at vide ,at det må man ikke.Siden har hun ikke rørt dem,kun snuset. ;D

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Februar , 2012, 20:17 »
*p Tænk hvilke oplevelser mennesker uden dyr går glip af!

Det har jeg også sagt mange gange til min dyrehadende omgangskreds. Der ER bare gode/sjove oplevelser hver dag når man har dyr.  /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 24 Februar , 2012, 22:34 »
Hubert Hønsehund, vil gerne have hønsene der hvor de plejer at være, så hvis han er vant til at de hvide går i hønsegården, skal de ikke gå i haven, og det er en udfordring hver gang store kyllinger får adgang til frihed, så vil han gerne hente dem, og det har de ikke så godt af, men han er blevet klogere, og han spiser ikke høns sådan uden videre, men han vil gerne have at de står stille så han kan snuse til dem.
Han spiser gerne sammen med dem, og under dem egentlig slet ikke fugls føde, han gør dem ikke noget, men de skal nok ikke pille maden ud af munden på ham.
Han er for længst holdt op med at spise æg, men det tog lidt tid at lære ham det  ;D

Men at bære mad i munden uden at spise det njaaaa, ikke i dette liv tror jeg, han er dog en hønsehund  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 24 Februar , 2012, 22:59 »
Min hønsehund (GD), går med mig i hønsehuset, når der skal fodres eller hentes æg. Han er med på en 'sniffer', men kunne ikke drømme om at gøre hønsene noget.

Når jeg ruger i maskine foregår det altid indendøre, og når kyllingerne er blevet tørre sættes de i et fuglebur. Hunden viser interesse/omsorg, men ikke andre interesser. Hvis jeg tager en kylling ud af buret og sidder og snakker med den, kommer han hen for at besigtige og snuse, og det får han lov til, da jeg stoler på ham.

En sådan lille kylling ville ikke kunne fylde hans hule tand, så det er jo godt at han har forstået at han ikke må gøre dem noget.
Mvh
Erik Andersen