Det var egentlig også for at få en samlet oversigt over diverse muligheder. Som f.eks. om man fodre med rådt kød, raster af hakkebøffer osv. Grunden til at følte det nødvendigt at skrive som jeg gjorde er at jeg har set mange tråde som er blevet oversvømmet med personlige angreb fordi man var uenig med andre.
@Peter
Godt ord igen, som man siger.
Jeg ved ikke lige hvad det er for tidligere tråde du refererer til (og lad det endelig ligge). Med nogle få undtagelser, er der generelt en meget høflig og saglig omgangstone her på Forum. Og en stor hjælpsomhed.
Det kan ikke undgåes (og ville da også blive svært savnet) at der ind imellem kommer lidt kvikke/morsomme ja måske endda smådrillende, bemærkninger til indlæg. Men det er typisk mellem 'gamle' medlemmer som efterhånden kender hinanden godt og ved at kommentaren gives og modtages i en god ånd.
Jeg blander selv hovedfoderet som for tiden består af: 2 hvede, 1 byg, 1 valset havre, 1 æglægningspiller og ½ undulatblanding tilsat en håndfuld knuste østersskaller og en teskefuld Vispumin.
Udover hovedfoderet får de rester fra køkkenet. Det er brød, pasta, ris og grøntsager. Kød bliver der aldrig noget af da også hundene elsker rester fra køkkenet.
Fra forår til efterår stikker jeg mælkebøtter som jeg smider ind til dem i hønsegården. Græs får de også med jævne mellemrum i denne periode. Fra sensommer til oktober 'høster' jeg lidt majskolber i nabobondens majsmark og smider dem ind i hønsegården. Når majsmarken er høstet af bonden samler jeg gerne et par trillebøre tabte majskolber til fodring senere.
Og endeligt, når jeg finder tid, laver jeg lidt 'hønseguf' a la opskriften ude til venstre under 'Artikler om foder'.