Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lav vokal høns og græs på taget  (Læst 20635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FC-Søvind

• Gæst
Sv: Lav vokal høns og græs på taget
« Svar #45 Dato: 11 Februar , 2012, 18:48 »
Hejsa, med hensyn til græs på taget, hvad med et TANGTAG, som vi har på Læsø, det kunne være rigtig rigtig fedt  ;D de kan bygge reder i det om sommeren heheheehe, jeg kunne godt tænke mig et tangtag på mit hønsehus, det er bare så flot sådan et tangtag, men hold kæ** hvor er det dyrt  :o

med hensyn til høns, tag dog SILKEHØNS, de skønneste høns i verden!!!!!  :P

Mvh. Nils Thomsen, Læsø (fugle tosset af H til)  ;D

Ja tangtag ser noget spøjst ud, men dyrt de forstår jeg da ikke. Er det ikke blot og hente ved stranden og smide det oven på taget. Det kan da ikke koste alverden.

Offline NilsThomsen

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 13 Februar , 2012, 23:54 »
neej det er desværre ikke sådan lige til, det skal være af ålegræs, og det skal op og vendes og tørres, og der skal utrolig meget til, 3 tons kommer man ikke langt med :) mener det koster 3500 pr. m2 :) eller mere!! :)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #47 Dato: 14 Februar , 2012, 00:07 »
skulle gul sort col larme meget, så må andres brahmaer da være stumme, for mine siger ikk meget ;)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #48 Dato: 14 Februar , 2012, 01:02 »
Hejsa, med hensyn til græs på taget, hvad med et TANGTAG, som vi har på Læsø, det kunne være rigtig rigtig fedt  ;D de kan bygge reder i det om sommeren heheheehe, jeg kunne godt tænke mig et tangtag på mit hønsehus, det er bare så flot sådan et tangtag, men hold kæ** hvor er det dyrt  :o

med hensyn til høns, tag dog SILKEHØNS, de skønneste høns i verden!!!!!  :P

Mvh. Nils Thomsen, Læsø (fugle tosset af H til)  ;D

Velkommen på forum Niels.  <I

Umiddelbart tror jeg at høns ville endevende et tangtag i deres søgen efter insekter som nok også vil nyde et tangtag.

Er der andre som har samme erfaring som Tanja? Det vil forklare min galesyg hane, der  går en meget trafikeret gangsti ca 15 fra hønsgården

Jo mere grund en hane har til at gøre opmærksom på sit territoriumjo mere vil den gale.
Flere haner sammen er jo en grund til at gøre opmærksom på sig selv.
« Senest Redigeret: 14 Februar , 2012, 01:05 Fra Lene, Rungsted »