Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er Jeres høns bange for sne?  (Læst 13592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

• Passiv bruger
Er Jeres høns bange for sne?
« Dato: 27 Januar , 2012, 18:47 »
Vores høns har med garanti aldrig set sne før.

Ikke en eneste gang har de bevæget sig ud i den uoverdækkede gård hvor der er helt hvidt. Og da jeg sidst på dagen åbnede op til haven, ville de kun stikke hovederne forsigtigt ud  ;D
Med lidt lokken med korn lykkedes det til sidst at få tre til at vove sig ca. 30 cm ud på fladtrådt sne, da halsen ikke var lang nok til at nå skålen med korn  :P

Så vil egentligt mene, at vi ikke har høns, men store æglæggende kyllinger lige nu ::)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Er Jeres høns bange for sne?
« Svar #1 Dato: 27 Januar , 2012, 19:06 »
Her i Nordsjælland har vi ikke rigtig sne...kun lidt hvidt puds, som dækker græsset, men mine høns går ud i det...fordi det er nødvendigt..ikke af lyst. Jeg har en faverolle på et par år, som er helt oppe at køre i denne tid...hun tør ikke gå ud i det hvide, men på den anden side, så vil hun også være sammen med de andre...så hun har VIRKELIG sine problemer ??? ..det er ret morsomt at iagttage hendes kvaler :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Januar , 2012, 20:50 »
Når jeg lukker mine høns ud, plejer de at benytte hele have... I dag var de maks. 5 meter ude i sneen... Og vi har endda kun et hvidt drys  :)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Januar , 2012, 20:54 »

Så vil egentligt mene, at vi ikke har høns, men store æglæggende kyllinger lige nu ::)

<H <H <:

Mine har heller ikke set sne før og i morges stod de bare og kiggede ud og skyndte sig ind igen. Kan dog se de har været lidt ude i det i løbet af dagen, men heller ikke her har de vovet sig ret langt ud. Det er for koldt for fusserne tror jeg.  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline lonesj

• Passiv bruger
    • www.svenstrup-jensen.dk
« Svar #4 Dato: 27 Januar , 2012, 20:58 »
Her fejer vi pænt hønsegården fri for sne, så de kan komme ud - ellers går de inde hele dagen  ::)
1.5 Brahma 0.1 sort Orpington, 0.1 labrador, 1.1 kat, 1.1 heste, 1.1 marsvin, 1.0 kanin,  1.0 mand og 1.1 børn

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #5 Dato: 27 Januar , 2012, 20:59 »
Jeg strør en balle halm ud for at lokke mine høns ud, for ellers skal de i hverttilfald ikke ud i det mærkelige, kolde, hvide noget derude  ;D
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline hestelone

• Bruger
« Svar #6 Dato: 27 Januar , 2012, 21:13 »
Ja tror bestemt høns er bange for sne.  :)

Vores høns går ikke ud i sneen, så derfor er det første sted der bliver skovlet sne hos os -                I hønsegården  :)

Og så kommer de ofte alle ud, lidt efter lidt.

Offline Lundy

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 Januar , 2012, 21:19 »
præcis det samme her... syv høns stimlet sammen foran hoveddøren det meste af dagen, der ligger nemlig ingen sne...

men lidt lækkerier ud i sneen og de opdagede, at man kunne gå i det:)
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Januar , 2012, 22:08 »
Det er første dag med sne hernede og mine lavede en større scene da jeg lukkede op for dem i dag. De bor i hønsegård i skuret og skal fra den ene ende til den anden for at komme ud af døren. Da jeg lukkede op for dem flaksede min ene hane afsted gennem skuret og ca 3 meter ud i haven. Her stod han så BOM stille og kiggede sig forbavset omkring. Så løb/hoppede han hen under et bord ikke langt derfra og så egentlig ud som om han havde tænkt sig at tilbringe resten af dagen der. Mens dette udspillede sig løb 4-5 høns efter ham for også at komme ud. De var dog lidt hurtigere til at fange at der var noget der ikke var som det plejer, så da de nåede døren lavede de synkront slide-stop og stod så der og spejdede ud af døren efter deres hane  <Q
Jeg spredte lidt korn til dem og det har de da været ude og tage, men de har ikke bevæget sig mere i sneen end hvad der var nødvendigt for at få fat i det.
Så heller ikke her er sneen noget stort hit

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 27 Januar , 2012, 23:02 »
Jeg tror høns bliver 'blinde' når de ikke kan se et 'varieret' underlag at gå på. Smider man lidt halm, spåner eller flis ud over sneen har de ikke noget problem med at gå ud.
Mvh
Erik Andersen

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #10 Dato: 27 Januar , 2012, 23:06 »
Hihihihi, glæder mig også til at se hvad der sker her. Håber det begynder at sne mens de er udenfor så de ikke har andet at gøre end at "overleve" det på den hårde måde :D
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Januar , 2012, 23:42 »
Jeg tror høns bliver 'blinde' når de ikke kan se et 'varieret' underlag at gå på. Smider man lidt halm, spåner eller flis ud over sneen har de ikke noget problem med at gå ud.
jeg vil give dig ret i, har tidligere læst at pga farven og lysets spejling kan hønsene ikke se og derfor holder de sig indendørs.
vores høns blev lokket ud med korn på sne- og så gik de pænt ud, måske ikke så hurtigt som de plejer...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline THN

• Bruger
  • Glade børn lærer bedst
« Svar #12 Dato: 28 Januar , 2012, 02:17 »
 8) Sneblinde? Det tror jeg. Vores høns fik spiret hvede, ymer, hvidløg og kogte ris i den overdækkede hønsegård, så de så ingen grund til at gå ud. Til gengæld afslørede sneen Mikkels spor rundt om hønsehuset, så nu er han færdig med det.
17 Silkegrå  Engelske Araucana
1,9 New Hamp
1,0 hvid Australorps
0,2 blå Australorps
0,3 Orpington stor
0,1 Orpington dværg
1,1 Maran fra æg fra Marans
9 Engelske Marankyllinger
0,16 Hi Line Befriet fra øko æglæggeri
0,1 skøn hustru
1,1 skønne børn
0,1 brun labrador
2,0 dejlige katte

Offline Lindemose

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 28 Januar , 2012, 07:03 »
hæ hæ... mine 3 damer, de holdt sig indendørs.. jeg fejede så deres rampe ren for sne i går eftermiddags, det hjalp lidt.. så var en høne nede af rampen for at gå ca. 20 cm. vende om og liste ind igen.. de lagde sig så tilrette i redekasserne og har ligget der siden ;0)
Lykkelig ejer af

1 blå, 2 sorte samt 2 gule Orpington damer og 1 splash hane og 6 forvirrede hønekyllinger..
1 DV
1 shetlænder
1 kanin
1 gul banan  (undulat)

2 lækre unger af egen avl og 1 stk. overbærende husbond :0)

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 28 Januar , 2012, 07:58 »
mine høns ville slet ikke ud i går.. en enkelt kiggende ud af hullet og gik så ind igen  ???
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder