Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Keld sover i hus fra nu!  (Læst 9305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Keld sover i hus fra nu!
« Svar #15 Dato: 23 Januar , 2012, 22:21 »
Gæs kan være særdeles talende. Min Gåstav svarer når jeg kalder på ham ved navn. Eller hvis jeg nyser, indenfor hans hørevidde.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 23 Januar , 2012, 22:53 »
Mibbe kommer når man kalder, eller svare hvis jeg ikke lige kan finde hende, så taler vil lige lidt sammen.. Gæs taler meget, og højt  /o
Og så fortæller hun altid hvis der kommer nogen ind i indkørslen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #17 Dato: 24 Januar , 2012, 11:01 »
Gåsepige: Kan du så få Keld ind i det hus! Har du slet ikke tænkt på hvilket ansvar du har overfor alle Kelds fans. Vi ville aldrig tilgive dig hvis der skete ham noget >:(

;) Spøg (lidt) til side, hvor var det dog godt du hørte det /o /o /o Sikke en forskrækkelse!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #18 Dato: 24 Januar , 2012, 11:29 »
Ja, undskyld jeg spørg dumt... men... sover den gås/gase virkelig i din seng  ???

Jeg ved godt, det er lidt forvirrende, men Keld er en gås. Han hed Keld, længe inden det første æg så dagens lys, og så virkede det forkert at lave det om. Så han hedder Keld, og han lægger æg.

Han sover ikke så tit i sengen længere - men hver nat, da han var gæsling: http://youtu.be/AclW_HJrkk0

Og altid, når vi sover på fremmede steder:

Som du kan se på videoen, har han ble på. Det har han stadig, når han er inde. Og han får normalt også lige skrubbet fødderne først, hvis han vil op i sengen. Det sker stadig ca. en gang om måneden, at han han stiller sig ved fodenden og piver. Når han så bliver løftet op, kvidrer han glad og hilser på dynen og lagnet.

Gæs kan være særdeles talende. Min Gåstav svarer når jeg kalder på ham ved navn. Eller hvis jeg nyser, indenfor hans hørevidde.

Keld svarer også, når næst-naboen (to huse væk) hoster. Konrad Lorenz (http://da.wikipedia.org/wiki/Konrad_Lorenz) oversatte meget af gæssenes kommunikation til "her er jeg, hvor er du?". Vi er ret sikre på, at det passer til hoste-situationen - Keld tror, at naboen (som han er vældig glad for) er blevet væk fra flokken og kalder, og han svarer så ved at fortælle, hvor han han selv er, så naboen kan finde tilbage.

Den store gåseflok støjer godt nok helt vildt på filmen, men da var vi også lige ankommet. De faldt til ro i løbet af ganske kort tid og sagde så næsten ingenting. Det er også meget lidt, Keld larmer under normale omstændigheder. Derfor kom jeg heldigvis piskende, med det samme jeg hørte ham den anden aften.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 24 Januar , 2012, 11:41 »
Hold da op en fed historie hehe!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 24 Januar , 2012, 20:05 »
Ja pas du godt på Keld. Min gase blev dræbt af ræven for kort tid siden i kampen for at forsvare sig selv og gåsen. Hun er nu enke  :'(
Med venlig hilsen Søs

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 24 Januar , 2012, 20:30 »
Ja pas du godt på Keld. Min gase blev dræbt af ræven for kort tid siden i kampen for at forsvare sig selv og gåsen. Hun er nu enke  :'(
*t
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)