Hurraaaaa...Efter at have haft lånt 3 høns og en hønsefræser i et par måneder for at overtale kæresten til, at vi skulle have høns, har jeg nu endelig fået bygget en - forhåbentlig Fort Knox-agtig - hønsegård. I går aftes flyttede der så 4 kyllinger ind på en 3-4 mdr. 2 sorte dværg landhøns (næsten racerene) og 2 dværg landhøns/chabo blandinger lyse med mørke pletter. De er rigtig søde. De pipper stadig som var de små dunbolde (det kommer sikkert ikke bag på jer, men for mig var den en glædelig overraskelse

) og er ikke meget større end duer...
I morges kom de forsigtigt ud af huset og så sig omkring i gården. De er noget sky, farer ned i den anden ende af gården, når man bevæger sig, men det skal vi nok få vænt dem af med, når de er faldet lidt til. De har flittigt guffet korn i sig, men pænt sorteret havren fra - den gider de åbenbart ikke

Brød er også et hit, mens salat ikke faldt i deres smag.
Jeg har lige været nede og se om de har kunne finde op ad stigen og i seng, og alle 4 sad lige så fint inde på pinden og missede med øjnene, da jeg lyste på dem med lommelygten... Dygtiiiiiiiige kyllinger

Ååååh hvor er det dejligt endelig at være hønseejer ...(Og det bedste er at kæresten helt uopfordret har været nede og kigge til dem flere gange i dag

)