Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 2012  (Læst 2968 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 2012
« Svar #30 Dato: 03 Januar , 2012, 22:34 »
Som det ser ud nu, så skal jeg have fat i en handy m/k for at "søsikre" nogle hønsehuse, og lave en masse andre ting som hænger på ½ tolv.

Og efter det regner hele tiden efterhånden, så høns, gæs og svaner efterhånden alle er evakueret ind i stalden. Ja så kan der ikke bliver meget avl, før det hele er lavet og de kan komme ud på plads igen.

Så hvis der er en rask m/k derude et sted  med gode ideer, kreativitet, masser af tid og som ikke mindst, som ikke forventer at tjene en million på at hjælpe mig.

Så er vedkommende hjertelig velkommen til at skrive en pm til mig.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #31 Dato: 03 Januar , 2012, 22:47 »
lene høns koster ;D det gør arbejde os, mænd skal jo os ha mad og gerne dyre biler :o :o :o

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 03 Januar , 2012, 22:49 »
Mad kan klares og ja hjælp koster. Den dyre bil kan jeg ikke klare, har selv en gammel, men god en.

Endvidere er der stor forskel på hvad folk forventer en høne skal koste kontra hvad de vil have i timeløn.
« Senest Redigeret: 03 Januar , 2012, 23:00 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #33 Dato: 03 Januar , 2012, 23:03 »
Er ny hønseholder, så plan 1 er at lave hønsegård, den bliver på ca 100m2, graver og graver og har endnu ingen skat fundet, men rigtig rigtig mange mursten. Har nu på opfordring etableret en lille alternativ gård som de kan komme lidt ud i mens jeg graver videre.
Plan 2 er at skaffe lidt maran og jersey kæmpe æg og så få svigerfar til at starte op i rugemaskinen.
Plan 3 er at overtale manden til at hele brændeskuret skal bygges om til hønsehus, så jeg kan lave nogle rene racer også. Men plan 3 bliver nok ikke udført i 2012.
Og så skal jeg selvfølgelig på udstilling(kun tilskuer)og forhåbentlig møde nogle af jer .
Første udstilling blive på lørdag i sorø
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #34 Dato: 04 Januar , 2012, 15:14 »
@ Hiltunen

god plan, men pas på fjerkræhold kan gribe om sig  /o

@ kristiank

Er der ikke noget som hedder hvidt, orange eller sort i håndværkerbranchen ? Ligesom der er forskel på blå og grønne høns.
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2012, 15:41 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #35 Dato: 04 Januar , 2012, 15:39 »
Er der ikke noget som hedder hvidt, orange eller sort i håndværkerbranchen ?
[/quote]

Min er altid sort, kræver en weekend i lalandia at få ham hvid :P
Hilsen Janni Hiltunen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #36 Dato: 04 Januar , 2012, 21:48 »
lene høns koster ;D det gør arbejde os, mænd skal jo os ha mad og gerne dyre biler :o :o :o

de fleste mænd kan nøjes med een bil Kristian :D og ikke både en bil, en motoriseret overfrakke og en kampvogn :D (+ hvad du ellers har :D)
glemmer aldrig da vi hentede pizza i russisk kampvogn :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #37 Dato: 04 Januar , 2012, 22:34 »
hov hov Wanda det var min første volvo, og nu arbejdes der på en med 6 hjul veteranstatus og det hele mums den er smuk /o

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #38 Dato: 05 Januar , 2012, 21:09 »
hehe så en svensk kampvogn da :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #39 Dato: 04 Januar , 2013, 23:01 »
Er ny hønseholder, så plan 1 er at lave hønsegård, den bliver på ca 100m2, graver og graver og har endnu ingen skat fundet, men rigtig rigtig mange mursten. Har nu på opfordring etableret en lille alternativ gård som de kan komme lidt ud i mens jeg graver videre.
Plan 2 er at skaffe lidt maran og jersey kæmpe æg og så få svigerfar til at starte op i rugemaskinen.
Plan 3 er at overtale manden til at hele brændeskuret skal bygges om til hønsehus, så jeg kan lave nogle rene racer også. Men plan 3 bliver nok ikke udført i 2012.
Og så skal jeg selvfølgelig på udstilling(kun tilskuer)og forhåbentlig møde nogle af jer .
Første udstilling blive på lørdag i sorø
Og det gik således at hønsegården er lavet, og svigerfar fik startet rugemaskinen, det blev ikke nogen succes(50 æg 12 kyllinger, 2 måtte aflives) men der blev da 3:7 som alle pånær en lever endnu.
0.1 maran og 1.1 jersey har jeg fået og en masse andre.
Pt bor de i en campingvogn da det gamle hønsehus skal rives ned før det nye kan laves færdigt. Så det ser ud til at planerne blev fulgt. 
Hilsen Janni Hiltunen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #40 Dato: 05 Januar , 2013, 07:58 »
ja sjov læsning, og når man følger lidt med kan , man jo læse at der ikke altid går som præsten prædiker,
ps så var mit liv oss tomt

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #41 Dato: 06 Januar , 2013, 22:45 »
Synes da ikke det er faldet sådan helt ved siden af planen, og præsten har slet ikke været blandet ind i noget, men borgmesteren har været et smut forbi vores martrikkel og vig os
Hilsen Janni Hiltunen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #42 Dato: 06 Januar , 2013, 22:47 »
hmm tager de ud i disse tider :angel:

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #43 Dato: 06 Januar , 2013, 22:54 »
Først havde han ikke tid, så det ville blive en anden med ret til at vig folk. Men så blev vi ringet op om at borgmesteren ikke havde tid på rådhuset, men kunne komme hjem til os. Vi undrede os over den udmelding, men så blev det da bare i haven.
Hilsen Janni Hiltunen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 06 Januar , 2013, 22:57 »
Vores borgmester er lidt speciel... Han pumper cykler for de lokale dageplejere pga. de har fået christiania cykler..
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.