Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2012  (Læst 2965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
2012
« Dato: 01 Januar , 2012, 00:16 »
Ja så blev det 2012, hvad er dine planer med fjerkræet i det nye år?.

Mine er at hønsehuset skal ændres så der også er plads til mine små Serama.

Og nej, Brahma forsvinder ikke fra denne matrikel så længe jeg lever. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: 2012
« Svar #1 Dato: 01 Januar , 2012, 00:33 »
Det samme /o Her er det bare hygge-have-hønsene som ikke forsvinder.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 01 Januar , 2012, 01:09 »
Lars Erik, det bli'r da så osse fra den ene yderlighed til den anden  :D I like  /o

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Januar , 2012, 01:27 »
Jeg skal have system i hønsene. Jersey Kæmper for sig i et nyt hus som jeg lige skal have bygget. ;)
Dværg wyandotter for sig så de har fred til at ruge æg ud og så en blandet gruppe æglægningshøns (måske med en hane) som bare skal gå og være smukke. ;)
Indtil videre har jeg tænkt New Hampshire (som jeg har) , trefarvet sussex, Islandske høns, araucana (med hale) og måske de der specielle blandinger der lægger olivengrønne æg. Det er smukke æg ;D

Derudover vil jeg have ænder og kalkuner til at vokse op til slagt. Ved endnu ikke om jeg gemmer nogle af dem til videre avl. Har ikke prøvet at have sådan nogle før så skal lige se hvordan de arter sig.

Tror det bliver et spændende år fjærkræmæssigt. /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 01 Januar , 2012, 08:07 »
Jeg skal have lavet nogen udendørs "sommerhuse" og indhegning til kyllingerne imellem nogen træer vi har, så kan jeg spare lidt på foderet der :)

Lavet kylling og kok bure i den anden del af hestestalden.

Lært at udstille, sandsynligvis med mine dorking, evt også jersey kæmperne men måske de skal vente til 2013. Nu må vi se hvordan det går :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Januar , 2012, 09:36 »
Jeg skal af med mine indiske dværg kamphøns, da jeg har besluttet kun at have store høns.

Så skal der laves vindfang, ny dør og noget udluftning i hønsehuset. Mit skruk/kyllinge hus skal males.

Har en drøm om at købe et par orpington damer, evt som kyllinger. Men nu må vi se, det kunne jo være jeg fik en skruk så der kunne ruges kyllinger ud .

Og sidste sørge for mine høns har frihed og et rigtig godt liv... så længe de bor hos mig  *p
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 Januar , 2012, 10:00 »
Jeg skal have ruget kyllinger nok ud til at jeg forhåbentlig kan få godkendt de sort sølvhalsede Maraner, og ellers skal jeg forsøge at begrænse mig lidt, så jeg ikke (ligesom sidste år) ender med 100 kyllinger, for så går det sjove bare af det, da det så nærmest kun bliver produktion (når man tænker på pladsen, om at gøre).
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #7 Dato: 01 Januar , 2012, 11:53 »
Ved hønsene skal vi se at få lavet voliere til de små huse. Vi skal have sat lys op ved nogle af de forskellige hold af høns for at få befrugtet æg tidligere. Gider ikke ligesom sidste år hvor alle fælder i udstillingsæsonen og man ikke skal fokusere på hvem er de bedste og tage med, men i stedet se på hvem har flest fjer på kroppen.

Jeg vil også se om jeg kan få lavet kyllinger nok af god kvalitet af de gule Antwerpener skæghøns, så de forhåbenlig kan blive godkendt.
De perlegrå skal der også laves nogle ad til udstilling og så kommer der også lidt sorte og blå randtegnet fordi jeg bruger den blå randtegnet hane i avlen.
De citron-sort porcelæn og rød-blå porcelæn skal opformeres først og fremmest i år.

Ved duerne skal vi have sat noget op, så de ikke får nær så meget træk i volieren. Desuden vil jeg prøve og gøre nogle af rederne mørkere for at se om det kan hjælpe på yngleresultatet i vores dueslag.
Skal også have sammensat og lavet nye foderblandinger til både duer og høns.

Ved de Dominant gule Tyske Skønhedsbrevduer skal jeg prøve at se om jeg kan lave flere unger end sidste år. Så der bliver lidt at arbejde med.
Mine brune Mookee skal jeg se om jeg kan få lidt flere unger ud af, samt få nogle med det rigtige antal hvide slagfjer.
De Danske Parykker skal der laves en masse unger ad, så jeg kan få nogle med til Europaskuet og fremvise. Udover dette skal jeg finde ud af hvordan de nedarver generne til deres afkom.

Skal måske også have skiftet bunde til udstillingburene, da de er ved at være slidte.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 01 Januar , 2012, 11:53 »
Mine fjerkræmål er
  • Forbedre æg-farven hos mine kobberfarvede maran i dværg
  • Forbedre farven hos mine gråstribede maran i dværg
  • Få lave nogle "maraucana" til at erstatte den høne, jeg mistede til ræven
  • Få Maranklub DK godt i gang.
  • Frem for alt at nyde mine fantastiske høns *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #9 Dato: 01 Januar , 2012, 11:57 »
Mine mål er en evigt sulten ræv.
Og masser af små gule dv. dotter :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #10 Dato: 01 Januar , 2012, 12:13 »
Her står 2012 på Avl af Perlegrå Engelsk Araucana. (Se om jeg kan få fat i nogle sorte Engelske araucanaer)

Udvidet hønsehuset men en sektion mere. (Har mellem jul og nytår lagt tag over hønsegården).

Slagte vores 9 krydsningskyllinger og få fyldt fryseren op. Desuden slagte vores hybrider hvis det lykkedes at få fat i nogle sorte eksemplarer.  /o
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Januar , 2012, 12:19 »
Jeg skal fortsætte med at prøve at forbedre de guld sortrandede wyandotter og prøve at holde niveauet på sebright'erne, som det gik godt med på udstillling.

Så skal der også kigges lidt på faciliteterne, der skal tænkes kreativt mht. plads til de store kyllinger (nu hestene også skal være her  :D) og jeg skal have udtænkt en ny kyllingemoder eller to, da den gamle udslidte er blevet kasseret. Desuden skal udepladsen forbedres for især sebright, så der er god plads til udløb for kyllinger.

Jeg skulle gerne have plads til endnu en stamme wyandotter, men der hvor de skal være bor der nogle andre. Så måske mine efterhånden temmeligt gamle, men kære, silker skal en tur til 'Øksendrup'...  :-\

Jeg har snart rund fødselsdag  (*s), måske jeg bare skal ønske mig en stor tilbygning og en tønde land mere  ;D
Mvh Marianne

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 01 Januar , 2012, 12:27 »
Mine mål er:

At få lavet nogle kobberfarvede maraner og få afsløret om den blå ER blå kobbermaran...dermed lave flere blå...og få flere med på vognen  ;)
At lave blå araucanaer både med og uden tuffer
At begge dele måske skal med på den lokale udstilling...
Lave lidt flere "marauer" evt til salg som grønne æg-læggere
At mine moskusser skal lave nogle ællinger i år, jeg blev snydt i sommer /d
At mine søde dværgdamer og skrukglade australorper skal passe en masse dejlige kyllinger i år  ;D
At nyde de mange dejlige farver æg jeg har og evt overtale Teddie til at sælge mig et par dorkingdamer så jeg osse kan få hvide æg til min samling  ;D

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 01 Januar , 2012, 12:48 »
Her på Midtsjælland skal der bygges et nyt hønsehus til mine Sussex + de dværg Faverolles, jeg skal ha' til foråret.

Og så kunne det være sjovt, hvis jeg kunne komme på et par udstillinger (Lokale) med mine æg.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 01 Januar , 2012, 14:35 »
planer for 2012: få lavet nogle moularder, finde en godkendt slagter i nærheden, dem vi kender er nu stoppet :'(, eller lære at gøre det selv
 flytte maraner i nyt hus... så når jeg vidst ikke mere :D
høns, ænder, hunde, katte...